DSpace Repository

André Malraux'nun hayali müzesinin çağdaş sanat politikaları ve güncel sanat projeleri açısından önemi

Show simple item record

dc.contributor.author TEKİN, NEZAKET
dc.date.accessioned 2015-11-24T15:01:02Z NULL
dc.date.available 2015-11-24T15:01:02Z NULL
dc.date.issued 2010
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/9599 NULL
dc.description.abstract Aby Warburg sanat eserlerinin röprodüksiyonlarını bir araya getirip kendi mantığı içerisinde düzenlemeler yaptığı ?Mnemosyne Atlas? panolarını ve oval biçimdeki, standart katalog sistemini kullanmayan, kitapların kullanıcının ilişkilendirmesine göre yer değiştirdiği kütüphanesini 20. yüzyılın ilk çeyreğinde geliştirir. André Malraux da sanat eserlerinin fotografik röprodüksiyonları dolayısıyla sanat tarihinin geleneksel anlayışını bozan, her dönemden ve her türde sanat eserinin bir araya gelebildiği öznel bir kurgu olan ?Hayali Müze?'sini II. Dünya Savaşı'ndan hemen sonra, 1947'de geliştirmeye başlar. Aby Warburg ve André Malraux'nun yirminci yüzyılın ilk yarısında ortaya koydukları sanat kuramları, yirmibirinci yüzyılda teknolojinin olanaklarıyla yeniden güncel hale gelmiştir. Warburg ve Malraux'nun geliştirdikleri kurgu günümüzde hipermetinsel ve rizomatik bir yapıya karşılık gelmektedir. Her türlü görüntü ve bilgiye internet üzerinden ulaşabilmek mümkündür. Web 2.0'ın bilgi yükleme, yorum ekleme ve düzenleme yapmaya uygun yapısı aktif kullanıcıları ortaya çıkarmıştır. Yani internet üzerindeki görsel, metinsel her tür bilgiyi, kullanıcı alıp, yorumlayıp, yeniden sunabilir. Bir zamanlar fotografik teknolojiyle gerçekleşen yeni yorum biçimleri, günümüzde bilgisayar teknolojisinde karşılığını bulmuştur. Sanatçıların yapıtları dönemlerinin ruhunu yansıtır. Tezin son bölümünde, Bellek Atlası ve Hayali Müze'nin ilham kaynağı olduğu sanatçıların çalışmaları çözümlenmiştir. In the first quarter of 20th century, Aby Warburg developed the ?Menomsyne Atlas? panels, where he gathered the reproductions of artworks and made arrangements within a certain rationale, and an oval library, where the books moved according to the association of the users without a standard catalogue system. André Malraux, on the other hand, developed his ?Imaginary Museum,? spoiling the traditional understanding of the history of art and being a subjective fiction where artworks coming from all ages and genres could come together through their photographic reproductions, immediately after WWII, in 1947. The art theories put forward by Aby Warburg and André Malraux in the first half of the twentieth century became current through technology in the 21st century. The fiction developed by Warburg and Malraux corresponds to a hypertextual and rhizomatic structure today. It is possible to access any kind of image and information over internet. The Web 2.0 structure that allows the users to load information, add comments and make arrangements created active users. That is to say, the users can get, interpret and present again any visual or textual information over internet. New ways of interpretation, which once were made possible with photographic technique, are now expressed through computer technology. The works of artists reflect the spirit of their age. The final chapter of this thesis analyses the works of the arts inspiring the Menomsyne Atlas and Imaginary Museum. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Güzel Sanatlar Enstitüsü en_US
dc.subject Arşivler = Archives ; Malraux, Andre = Malraux, Andre ; Modern sanat = Modern art ; Müzeler = Museums ; Sanat politikaları = Arts policies ; İnternet = Internet ; İnternet kullanımı = Internet use en_US
dc.title André Malraux'nun hayali müzesinin çağdaş sanat politikaları ve güncel sanat projeleri açısından önemi en_US
dc.title.alternative The significance of André Malraux's imaginary museum in terms of contemporary art politics and present art projects en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account