DSpace Repository

Sosyalleşme bağlamında İzmir'deki Türk sanat müziği amatör koroları ve toplu müzik pratikleri

Show simple item record

dc.contributor.author Coşkun, Fatih
dc.date.accessioned 2015-11-24T14:59:39Z NULL
dc.date.available 2015-11-24T14:59:39Z NULL
dc.date.issued 2007
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/9576 NULL
dc.description.abstract Türk Müziğini kuramsal ve pratik yönüyle öğretmek için ortaya çıkan musiki cemiyetleri, tarihsel süreç içinde köklü değisim geçirerek günümüzde insanların, müzik yapmanın yanı sıra sosyallesme amacıyla katıldıkları birer performans kurumu haline gelmislerdir. Dzmir'de sayıları yüzü geçen ve günden güne çoğalan bu topluluklara bireyler, arkadaslık, çevre edinme, stres atma, terapi, statü olarak sıralayabileceğimiz ve hepsini sosyallesme baslığı altında toplayabileceğimiz müzik dısı sebeplerle katılmaktadırlar. Modernlesmenin ve kent yasamının birey üzerinde kurmus olduğu baskı, stres, yalnızlık, yabancılasma gibi sebepler insanların bu tip ortamlara olan ihtiyacını her geçen gün arttırmaktadır. Birey, bu ortamlar sayesinde sikayetçi olduğu gündelik yasama katlanabilecek enerjiyi sağlamakta, ruh sağlığını korumakta, kendini ifade edebilmekte, kendi varlığını duyumsayıp kaybolmusluk duygusundan uzaklasmakta, hayata tutunmaktadır. Koro sayısındaki hızlı artısın sebebinin yalnızca metropol insanının bu ortamlara olan ihtiyacının artmasıyla değil, ek gelir sağlama ve Dzmir'de yasanan issizlikle de yakından ilgisi bulunmaktadır. Bu sebeplerle bir çok insan için amatör müzik toplulukları "kazanç kapısı" haline gelmistir. Dzmir'de oryantasyonu Türk Müziği olan dinleyicinin müzik beğenisine hitap eden ve müzik dinleme ihtiyacını karsılayan kurumlar amatör topluluklardır. Bunun sebebi, toplulukların geçmis olduğu repertuarın ağırlıklı olarak 1950 ve sonrası olması ile Türk Müziği dinleyicisinin bu repertuarla olusmus kitleden meydana gelmesi arasındaki iliskidir. Repertuar, tür olarak sarkı ağırlıklı olup piyasa üslubu ile ya da piyasa üslubu ve arı üslubun harmanlandığı senkretik bir üslup içinde seslendirilir. The music associations, which came out to teach Turkish music with its theoretical and practical aspects, have transformed much within historical process and become performance associations which people attend by the aim of making music together with socializing. Individuals have been attending to these societies the number of which passes one hundred and which multiply day to day due to the reasons being out of the music that are friendship, getting environment, feeling relieved, therapy, status and all of them can subtitled under the socialization title. The reasons like oppression, stress, solitude, becoming strangers which modernization and city life establish on the individual have been increasing the people's need in this kind of mediums day to day.The individual has been providing the energy to stand on the daily life he complaint, protecting his spirit's health, stating himself, feeling his own existence and going away lostness emotion and holding life thanks to these mediums. The quick increase in the number of choruses is concerned not only with the increase in metropol people's need in these mediums but closely with providing additional income and with the unemployment lived in Dzmir. For these reasons, amateur music societies have become income tool for many people. The associations whose orientation is Turkish music and which addresses to music taste of audience and meet the need in listening music in Dzmir are amateur societies. The reason of that is the direct relation between that the repertoire the societies passed pertains to commonly 1950 and above and that Turkish music audience happened from the mass which occured with this repertoire. Repertoire is heavily song as kind and it is played with the market manner or in a syncretic manner in which the market manner and pure manner are harmonized. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Güzel Sanatlar Enstitüsü en_US
dc.subject Sosyalleşme=Socialization Kentleşme=Urbanization Yabancılaşma=Alienation Yalnızlık=Loneliness en_US
dc.title Sosyalleşme bağlamında İzmir'deki Türk sanat müziği amatör koroları ve toplu müzik pratikleri en_US
dc.title.alternative Amateur choirs of Turkish classical music and music practices in İzmir in the contex of socialization en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account