Abstract:
İmgenin görsel sanatlarda temellendirilmesi on yedinci yüzyıla kadar geri gitse de, sanat yapıtı olarak bilinen ilk sorgulamaları Antik Yunan'a dayanır. Bu sorgulamalar başladığı zamandan bu yana, imgenin ne olduğu ya da ne olması gerektiği hakkında önemli ipuçları verir. Sanat tarihinde figüratif heykel imgesi yaklaşık otuz bin yıllık bir geçmişe dayanır. Bu tarihi süreç içinde yapılmış olan figüratif heykel imgeleri, insanın sanat düşüncesindeki değişiminin temel göstergelerinden biridir. Doğaya öykünmeye dayalı gelişen bu figüratif sanat anlayışı modern sanat ile kökten bir değişime uğramış ve soyutlaşmıştır. Bununla, heykel imgeleri geleneğin dışında non-figüratif bir anlayışla yapılmaya başlanmıştır. Non-figüratif imge arayışları günümüz sanatçıları için yeni plastik olanaklar sağlamıştır. Figüratif ve non-figüratif anlayışta yapılmış, metinde yer alan örnekler, imge üretimi üzerine yapılan uygulamalı çalışmaların değerlendirilmesinde ve yorumlanmasında özel bir öneme sahiptir. Heykel imgeleri üretmede çeşitli yöntemler kullanılabilir. Bunlardan desen imge arayışlarında ve imge uygulamalarında önemli bir yöntemdir. Ayrıca uygulamalı araştırmalarda maketler, asıl imgelerin yerini alan ön uygulamalardır. İmge üretiminde uygulamalı araştırmalar yapmadan, doğrudan malzeme üzerinde bir imge yaratmak da mümkündür. Her bir imge anlaşılması ve yorumlanması için imgelenmeye ihtiyaç duyar. Bu nedenle uygulamalı araştırmalarda üretilen heykel imgelerinin sergilenmeleri gerekir. Bu amaç doğrultursunda ?Heykel İmgeleri? adı altında bir sergi gerçekleştirilmiştir. Gerçekleştirilen bu sergiyle, heykelin özünde bir imge olduğu vurgulanmıştır. Although the image has been established in the visual arts since the seventieth century, the first questionings known as a work of art goes back to the ancient Greek. Since the beginning of these questionings, they have given prominent clues about what the image is or it should be. In the history of art, figurative sculpture image has a thirty thousand-long background. The figurative sculpture images made in this historical period are one of the basic signs of the change in the idea of art of human beings. Developing by depending on the imitation of nature, this figurative art view changed fundamentally with the modern art and became abstract. With this, sculpture images were made with a non-figurative view out of the tradition. Looking for non-figurative images provided new plastic opportunities to current artists. The samples in the text which are made in figurative and non- figurative view have a specific importance in evaluation and interpretation of applied studies on the production of the image. In the production of sculpture images, various methods can be used. Among these, design is an important one in searches and applications of the image. Furthermore, dummies are pre applications in the place of real images in the applied searches. It is possible to create an image on the material directly without doing applied searches in the production of image. Each image needs imagination to be understood and interpreted. For this reason, the sculpture images made in the applied searches should be exhibited. In order to achieve this aim, an exhibition called ?Sculpture Images? was carried out. With this exhibition, it is pointed out that there is an image in the essence of sculpture.