Abstract:
Son yıllarda internet kullanımına olan talebin hızlı artışının etkisiyle, ağ verimliliğini yüksek ve ortalama kuyruk gecikmelerini düşük tutan tıkanıklık denetim yöntemleri önem kazanmıştır. Bu tez çalışmasında sürekli büyüyen bilgisayar ağları dünyasındaki tıkanıklık denetim yöntemlerinin kullanımını incelenmiştir. Bu tezin amacı ip seviyesinde tıkanıklık denetimine ?Orange? adını verdiğimiz aktif kuyruk yönetimi olan yeni bir yaklaşım önermek ve önerdiğimiz bu yöntemin başarımını diğer yöntemler ile karşılaştırmaktır. Bu tezin kapsamında, geliştirdiğimiz ampirik formüller kullanılarak Orange algoritmasının en iyi çalışma parametreleri ölçümlendirilmiştir. Bu çalışma parametreleri uygulandığında, Orange algoritmasının diğer aktif kuyruk yönetimi algoritmaları arasında en iyi sonuçları verdiği gözlemlenmiştir. Bu tezin içeriğinde, uygulanabilir eşik değerli denetim yöntemlerinin kurulması için genel bir yöntem tasarlanmış ve programladığımız bilgisayar benzetimi bu tür yöntemlerin özellikle ağır trafik şarlarında iyi çalıştığını göstermek için kullanılmıştır. Bilgisayar benzetiminden elde edilen sonuçlar çalışmamızda incelenen tıkanıklık azaltan iletim yöntemini doğrulamakta da kullanılmaktadır. Sistemde büyük ölçüde iş olduğunda, sunucuların boş kalmasını ve kaynak kapasitesinin boşa harcanmasını engelleyen iyi bir iletim yönteminin, ağlar için gerekli olduğu ortaya çıkmıştır. Due to the fast growth of the demand for the use of internet during the last decade, congestion control mechanisms to keep the throughput high and the average queuing delays low get of vital importance. In this thesis, the usage of the congestion control strategies in the growing world of networking is investigated. The purpose of this thesis is to present a new approach, which is called as ?Orange? in IP level congestion control as an active queue management mechanism and to compare its performance of our proposed algorithm with that of the other mechanisms. Within the framework of this thesis, the best operating point of Orange algorithm is evaluated by using the empirical formulas we derive. It is investigated that when the best operating point parameters are applied, Orange gives the best performance among other active queue management algorithms. In the context of this thesis, a general procedure for constructing threshold control policies that are implementable is described; and computer simulation is used to show that these policies perform well, especially in congestion conditions. The results obtained from the computer simulation are also used to justify the congestion reducing routing strategy approach. The key observation shows that a good routing strategy that prevents servers from idling and wasting resource capacity is required for the networks when there is substantial work in the system.