DSpace Repository

Limanların etki alanı saptanması için bir yöntem önerisi (İzmir Alsancak Limanı)

Show simple item record

dc.contributor.author Baran, Hitay
dc.date.accessioned 2015-11-20T15:31:17Z NULL
dc.date.available 2015-11-20T15:31:17Z NULL
dc.date.issued 2010
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/9170 NULL
dc.description.abstract Yük taşımacılığında deniz taşımacılığının diğer taşıma olanakları içinde rakipsiz hale gelmesi limanların dış ticaretteki önemini en üst düzeye çıkarmış bulunmaktadır. Küreselleşme ile birlikte pek çok sınırlamanın işlevsiz hale gelmesi neticesinde dünya üzerinde mal, hizmet, yatırım, ürün dolaşımı artmış bulunmaktadır. Denizyolu taşımacılığı günümüzde ve gelecekte önemini daha da artıracaktır. Dolayısıyla dünya üzerindeki limanlara düşen yük de artacaktır. İktisadi faaliyetlerin temel altyapı unsurlarından bir tanesi olan liman yatırımının gerçekleşmesi bulunduğu bölgenin ve onun etki alanındaki birikimin ne ölçüde ticari, katma değer, ürün veya sanayi potansiyeline dönüştüğüne bağlıdır. Bu potansiyelin varlığı o bölgeye bir limanın yapılmasına neden olur ve limanın o bölgeye yapılması bölgenin ekonomik hayatına bir hareketlilik getirir. Limanların etkinliği ve bu ekonomik hareketliliğin büyüklüğü limanların etki alanlarının niteliğine göre değişir. Literatürde limanların ekonomik etkilerini araştıran çeşitli çalışma ve modellerin yer almasına karşın bu çalışmada limanların etki alanının saptanması için özgün bir yöntem önerisi geliştirilmiştir. Geliştirilen bu yöntem önerisi, İzmir Alsancak Limanı'nın etki alanı saptanması esnasında test edilmiştir. Bu kapsamda ortaya konan özgün model ile İzmir Alsancak Limanı'nın kullanıcıları analiz edilerek, İzmir Alsancak Limanı'nın etki alanı saptanmaya çalışılmış; limanın İzmir ekonomisi ile bağı araştırılmıştır. Maritime transportation?s becoming unrivalled among the other transportation possibilities in mass freight shipment raised the importance of the ports in foreign trade to the highest level. As a result of globalization most of the limits have been demolished and this led to an increase in the movement of goods, services and investments around the world. Importance of maritime transportation will continue to increase today and in the future. Thus, the role of the ports all around the world will increase too. Realization of a port investment, which is one of the main infrastructure investments of economic activities, depends on the rate of transformation of the savings in the area of investment and its circle into commercial, value added products or industrial potential. Existence of this potential provides the construction of a port in that area and this construction brings dynamism to its economy. Efficiency of the ports and the size of the economic dynamism change according to the characteristics of the ports? hinterland. Although there are studies and models analyzing the economic impacts of the ports, in this study a unique methodology proposal has been developed to determine the hinterland of the ports. This newly developed methodology has been tested during the determination of the Izmir Alsancak Port?s hinterland. In this context, determination of Izmir Alsancak Port?s hinterland was tried to be determined; the link of the port to Izmir?s economy was searched by analyzing the users of Izmir Alsancak Port with this unique model. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Fen Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Hinterland = Hinterland ; Limanlar = Ports ; İzmir Alsancak Limanı = İzmir Alsancak Port en_US
dc.title Limanların etki alanı saptanması için bir yöntem önerisi (İzmir Alsancak Limanı) en_US
dc.title.alternative A proposal method to determine the hinterland of prots (Izmir Alsancak Port) en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account