dc.contributor.author |
ATEŞ, Alpaslan
|
|
dc.contributor.author |
KARADENİZ, Şengül
|
|
dc.contributor.author |
ESMER, SONER
|
|
dc.date.accessioned |
2015-09-08T16:28:14Z |
NULL |
dc.date.available |
2015-09-08T16:28:14Z |
NULL |
dc.date.issued |
2010 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.12397/850 |
NULL |
dc.description.abstract |
Deniz taşımacılığı çok eski tarihlerden beri insanların kullandığı bir taşımacılık türüdür. Zamanla deniz taşımacılığında insanların talepleri ve gelişen teknolojik imkanlarla birlikte değişiklikler görülmeye başlanmıştır. Deniz taşımacılığında görülen en önemli değişikliklerden bir tanesi ise deniz taşımacılığının sanayileşmesi olarak da adlandırılan konteyner taşımacılığıdır. Konteyner taşımacılığında Çin, Singapur gibi Asya ülkeleri dünya sıralamasında ilk sıralarda yer almaktadır. Bu durumun temel nedeni konteyner taşımacılığının ülkenin dış ticaretiyle ve aktarma yük potansiyeliyle doğrudan ilgili olmasıdır. Türkiye, özellikle doğu batı ticaret ekseninde önemli coğrafik bir konumda bulunmasına rağmen dünya konteyner taşımacılığı pazarında hak ettiği yeri aldığını söylemek mümkün değildir. Öyle ki dünyada en fazla konteyner elleçlemesinin yapıldığı Shanghai ve Singapur limanları, Türkiye toplam konteyner elleçlemesinin yaklaşık 6 katını, Rotterdam, Hamburg, Antwerp gibi önemli Avrupa limanları ise yaklaşık 2 katını gerçekleştirmektedir. Bu araştırmanın amacı; konteyner taşımacılığının ana bileşenleri hakkında bilgi vermek, deniz taşımacılığının içerisinde konteyner taşımacılığının önemini belirlemek ve mevut istatistikleri değerlendirerek Türkiye'nin bu pazarda mevcut durumuna ve eksikliklerine dikkat çekmektir Sea transportation is a transportation type that people have been using since the ancient times. With the developments in technology and demands of the people, changes started to be seen in sea transportation which is also named as industrialization of sea transportation. In container transportation, Asian countries like China, Singapore are located in the first place in the world ranking. The main reason of this situation is that the amount of container transportation is directly linked the import's and export's rates of a country. In addition to high amount of import and export, significant amount of transit transportation is done in these countries. Although Turkey has an important geographical position, it is not possible to say that it has taken the right place in global container transportation. It is taking attention that the total amounts of container handled in Turkish ports are not as many as the numbers of the container which is handled in only one main port of the world. Among the best ranked ports of the world Ambarlı port was in the 70th places in 2006 and 55th places in 2007. The purpose of this research, to provide information about the main components of container transportation and to determine the significance of Turkey's potential and shortcomings in the market |
en_US |
dc.language.iso |
tr |
en_US |
dc.publisher |
Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi |
en_US |
dc.subject |
<p>Marine transportation, Seaport, Container, Handling,Deniz taşımacılığı, Liman, Konteyner, Elleçleme, Gemi <br></p> |
en_US |
dc.title |
Dünya Konteyner Taşımacılığı Pazarında Türkiye'nin Yeri |
en_US |
dc.title.alternative |
THE POSITION OF TURKEY IN GLOBAL CONTAINER TRANSPORTATION MARKET |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |