DSpace Repository

Kentsel Toplu Taşımacılıkta Kurumsal Performans ve Çalışan Memnuniyeti: İzmir'de Eshot Üzerine Bir Araştırma

Show simple item record

dc.contributor.author YETMEN, Ayşin Nalan
dc.contributor.author KİŞİ, HAKKI
dc.date.accessioned 2015-09-08T16:27:23Z NULL
dc.date.available 2015-09-08T16:27:23Z NULL
dc.date.issued 2011
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/843 NULL
dc.description.abstract Çalışmanın amacı kurumsal performans ve çalışan memnuniyeti arasındaki ilişkilerin incelenmesidir. Bu nedenle çalışmada İzmir'de toplu taşıma kuruluşunun çalışan memnuniyeti ölçümü gerçekleştirildi. Çalışanlar kamu ulaşım sektörününün kurumsal performansını en iyi tanımlayabilen önemli elemanlarıdır. Bireysel seviyelerdeki ölçümler örgütsel performansta oldukça güçlüdür. Dolayısıyla, kurumsal performans üstüne yapılan çalışmalarda, bağlantılı olduğu için bireysel performans ölçülmektedir.   Devam eden çalışan araştırmaları veya düzenli aralıklarla tekrarlanan araştırmalar, memnuniyet yönlerinin izlenmesi ve değişikliklerin etkisini belirlemek /karşılaştırmak için hizmet sağlayıcılara yardım eder. Kurumun önemli yapı taşlarından olan çalışan memnuniyeti ve çalışanların performans algılaması kriterlerinden, kurumsal performansı etkileyen önemli özellikler tespit edilebilir.   Motivasyon yapılan işle özdeşleşme, kişisel gelişim, kişisel önemsenme, çalışanlar arasındaki ilişki, kurumiçi çevresel etkinin çalışanların kurumsal performansına etki eden en önemli faktörler olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca, çalışanların yaşı ile performans algılama arasında anlamlı bir ilişki bulunmamakta ancak, eğitim seviyesi arttıkça kişisel performans algılamasının da arttığı gözlenmiştir The aim of this study is to search relationship between organizational performance and employee satisfaction. Therefore, a survey to measure employee satisfaction was executed among the employees of public transportation organization in İzmir. The employees can describe the organizational performance the best since they are the important components of public transportation. In organizational performance studies individual performance is measured because of its close relevance. Continuous surveying on employee or repeating research at regular intervals helps service providers to follow satisfaction trends and determine the effect of changes. Important factors of organizational performance can be identified by means of the employee satisfaction and employee performance detection criteria.   It has been found that the most important factors which affect corporate performance are identification of the business motivation, personal development, personal care, the relationship between employees, and the internal environmental impact. In addition, employees' age do not have a meaningful relationship between perception and performance yet, it is observed that as the education level increased, the personal performance perception improved. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi en_US
dc.subject <p>Performans, Kurumsal Performans, Toplu Taşımacılık, Çalışan Memnuniyeti</p> en_US
dc.title Kentsel Toplu Taşımacılıkta Kurumsal Performans ve Çalışan Memnuniyeti: İzmir'de Eshot Üzerine Bir Araştırma en_US
dc.title.alternative ORGANIZATIONAL PERFORMANCE IN URBAN PUBLIC TRANSPORTATION: A STUDY ON ESHOT IN IZMIR en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account