DSpace Repository

Failure modes and effects analysis (FMEA) in statistical models

Show simple item record

dc.contributor.author Kuvvetli, Ümit
dc.date.accessioned 2015-11-20T13:28:01Z NULL
dc.date.available 2015-11-20T13:28:01Z NULL
dc.date.issued 2008
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/8412 NULL
dc.description.abstract Hizmet, günlük yaşamın her alanında değişik biçimlerde karşımıza çıkmaktadır. Hizmetler doğrudan insanların yaşam kalitesini etkilerken, hizmet vermek kadar hizmeti ilk defada doğru bir şekilde sunmak, bu hizmeti verirken insanların beklentilerini karşılayabilmek kadar önemli bir hale gelmiştir. Hizmet kalitesinin ölçülmesi, imalat ürünlerinin kalitesinin değerlendirilmesinden daha karmaşıktır. Verilen hizmetin elle tutulamaması, gözle görülememesi gibi özellikler, hizmet kalitesini biraz daha farklı bir konuma getirmektedir. Hata Türleri ve Etkileri Analizi (FMEA), sistem, tasarım, süreç ve servis konularında, hataları meydana gelmeden tanımlamayı ve önlemeyi amaçlayan sistematik bir tekniktir. Bu yöntem, belirli bir sistemin incelenerek, güvenilirliğinin arttırılabilmesi ve hatalardan arındırılabilmesi için ne şekilde geliştirilebileceğinin belirlenmesi için kullanılır. Bu çalışmada, İzmir Büyükşehir Belediyesi ESHOT Genel Müdürlüğü' ne bağlı Karşıyaka bölgesindeki hatları kullanan yolcular üzerinde servqual tekniği yardımıyla verilen hizmetin kalitesi ölçülmüş, gerekli istatistiksel analizler yapılmış ve daha sonra örnek bir FMEA çalışması uygulanmıştır. In any area and any time of everyday life, there are a services and these services affect directly life quality of people. Accordingly, giving service rightly at fist time and meeting expectations of people by giving this service are as important as giving service. Measuring service quality is more complex than evaluating quality of manufacturing products. The service that is given intangible and invisible, so service quality is a bit different subject. FMEA, is a systematic technique that has a goal of defining and preventing the errors before they occur in system, design, process and service subjects. This method, is used to define how the system can be developed to increase reliability and make free from errors. In this study, the service quality was measured on the passengers that use the lines of ESHOT General Directorate in Karşıyaka region by servqual technique, necessary statistical analysis were done, then a FMEA study example was applied. en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher DEÜ Fen Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Hata türleri ve etkileri analizi=Failure mode and effect analysis Servis kalitesi=Service quality Servqual yöntemi=Servqual method en_US
dc.title Failure modes and effects analysis (FMEA) in statistical models en_US
dc.title.alternative Hata türleri ve etkileri analizinde (FMEA) istatistiksel modeller en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account