DSpace Repository

Kutu profil ana kirişli kompozit taşıyıcının analizi

Show simple item record

dc.contributor.author ERBAŞ, Evren
dc.date.accessioned 2015-11-20T13:20:43Z NULL
dc.date.available 2015-11-20T13:20:43Z NULL
dc.date.issued 2009
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/8288 NULL
dc.description.abstract Kompozitler son yıllarda kullanımı giderek yaygınlaşan özellikle uzay, uçak ve otomotiv sanayileri gibi hafiflik/sağlamlık oranının yüksek olarak sağlanması şart olan sektörlerde kullanımı artan mühendislik malzemeleridir. Kompozitlerin çelikten hafif, alüminyumdan sağlam ve korozyona dayanıklı olduğunun belirtilmesi, malzemelerin önemini gün geçtikçe arttırmaktadır._x000B_Bu projenin amacı, pultruzyon yöntemiyle üretilmiş CTP profiller ile kontraplak malzemenin, civata-somun bağlantısıyla birleştirilmesinden oluşan kutu profilin kren ana taşıyıcı kirişi olarak kullanılabilirliğinin araştırılmasıdır. Bağlantı noktaları basit mafsallı sabit uzunluktaki kutu profilin, belirlenen faydalı yüklerde ve hareket yükleri altında nümerik ve deneysel olarak dinamik eğilme gerilmeleri tespit edilmiştir._x000B_Yapılan nümerik çalışmalarda kirişler Unigraphics (Versiyon 3.0) programında modellenmiştir. Sonlu eleman modellemesi AnsysWorkbench (Versiyon 11.0) programında gerçekleştirilmiş, oluşturulan sistemin dinamik yükler altındaki davranışı RecurDyn(Versiyon 7.0) programında belirlenmiştir. Bu çalışmada kirişlerde meydana gelen emniyetli sehim oranı dikkate alınmış olup, emniyetli sehim oranı ?kiriş uzunluğu/1000? olarak belirlenmiştir._x000B_Kullanılan CTP profiller EN13706'da EN23 olarak sınıflandırılmış E-camı fiber ve polyester resinden imal edilmiştir. Kontraplak malzeme olarak, sınıf değerleri F 50/30 E100/70 olan, fenol formaldehit tutkalı ile üretilmiş olan su kontraplağı tercih edilmiştir. Yapılan nümerik ve deneysel analizlerden elde edilen değerler sonuç bölümünde belirtilmiştir. In recent years, composites, an engineering material, have been used widely in space, plane and automotive industries, which require high ratio of light/resistance. Composites are becoming more important day by day, because composites are lighter than steel, more resistant than aluminum and also have higher corrosion resistance._x000B_The aim of this project is to find out , employability of the box beams as a main frame in overhead crane which are made of pultureted ?Double T? glass fiber reinforced profile, marin plywood and connected with screw and screw pin. In numeric and experimental studies, dynamic shear stresses of beams are tried to be findout, under defined motion load, for the simply supported box beam configuration._x000B_In numeric studies, beams have been modeled in Unigraphics (Version 3.0). AnsysWorkbench (Version 11.0) has been used in finite element modeling and behaviors of this system has been monitored under RecurDyn ( Version 7.0) At this study results of secure elasticity ratio on beams were noted and determined as ?length of beam /1000?._x000B_At this research, CTP profiles are classified as EN23 under EN13706 category and E-glass was made of fiber and polyester. As plywood material classification, values F 50/30 E100/70, marin plywood, which was produced by phenol formaldehyde glue, was preferred. Results from numeric and experimental analysis can be found at the conclusion of this study. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Fen Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject CTP Profiller, Su Kontraplağı Pultruzyon, Köprülü Kren,Dinamik Analiz,Glass Fiber Reinforced Profiles, Marin Plywood, Pultrusion, Overhead Crane, Dynamic Analysis. en_US
dc.title Kutu profil ana kirişli kompozit taşıyıcının analizi en_US
dc.title.alternative Analysis of bridge crain with composite box beam main frame en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account