DSpace Repository

The six sigma and an application in a manufacturing firm

Show simple item record

dc.contributor.author TABAK, Şener
dc.date.accessioned 2015-11-20T13:20:21Z NULL
dc.date.available 2015-11-20T13:20:21Z NULL
dc.date.issued 2009
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/8282 NULL
dc.description.abstract Altı Sigma 'nın ne olduğu konusunda birçok farklı görüş vardır. Bunlardan en çok bilinen tanımlama da; Altı Sigma, ürün ya da proseslerin kalitelerini yükseltmek için mühendis ve istatistikçiler tarafından tercih edilen bir metottur. İstatistik ve ölçme Altı Sigma yöntem biliminin anahtar unsurlarıdır._x000B_Altı Sigma yöntem biliminin iki modeli vardır. Bunlar DMAIC (Tanımlama, Ölçme, Analiz, Geliştirme ve Kontrol) ve DCOV (Tanımla, Karakterize Et, Optimize Et ve Onayla) dır. Altı Sigma yöntem biliminin en çok bilinen ve uygulanan modeli DMAIC `tir._x000B_Müşterinin önceliklerinin belirlenmesi, müşterinin sesini baz alarak istatistik perspektif dahilindeki Altı Sigma DMAIC direktifleri kapsamında ele alınmaktadır. Bu konuda bir musluk üretim fabrikasına ilişkin vaka analizi yapılmıştır. Değerlendirmeli kıyaslama yapılarak, istatistiksel hata analizi ve ürün miktarına ilişkin veriler kullanılarak müşteri ihtiyaçları tanımlanmıştır. There are many different opinions on what Six Sigma is. The most well known description for the matter concerned is that Six Sigma is a technical method used by engineers and statisticians in order to fine-tune the quality of the products or the processes. Statistics and measures are key ingredients of Six Sigma methodology._x000B_Methodology of Six Sigma has two models. These ones are DMAIC (Define, Measure, Analyze, Improve, Control) and DCOV (Define, Characterize, Optimize, Verify). The DMAIC is the one of most-widely known and applied model of the Six Sigma problem solving approach._x000B_In this study, capturing customer priorities is taken into consideration within the context of Six Sigma DMAIC directives in statistical perspective on the basis of the voice of customer. A case study regarding faucet manufacturing company is made for the matter concerned. The customer requirements are determined by using the data regarding statistical defect analysis and the amount of products and making benchmarking. en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher DEÜ Fen Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Altı Sigma, Altı Sigma Geliştirme Modelleri, DMAIC, DCOV, Altı Sigma Araçlarının Seçimi. Six Sigma, Six Sigma Improvement Models, DMAIC, DCOV, Selection of The Six Sigma Tools. en_US
dc.title The six sigma and an application in a manufacturing firm en_US
dc.title.alternative Altı sigma ve bir imalat firmasında uygulanması en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account