DSpace Repository

Environmental effects on pin-loaded laminated composites

Show simple item record

dc.contributor.author Kanlıoğlu, Halit
dc.date.accessioned 2015-11-20T13:14:47Z NULL
dc.date.available 2015-11-20T13:14:47Z NULL
dc.date.issued 2009
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/8192 NULL
dc.description.abstract Bu çalışmanın hedefi deniz suyunun cam epoksi dokunmuş tabakalı kompozitlerin yatak gerilme davranışları üzerindeki etkilerini incelemektir. Numunenin uç kısmının deliğin çapına oranı ve genişliğinin deliğin çapına oranı deneyler süresince sistematik olarak değiştirilmiştir. Bu çalışmada numunenin uç kısmının deliğin çapına oranı birden beşe kadar, genişliğinin deliğin çapına oranı ise üç ve dört olarak seçildi. Numune plakanın deliği bir pim yardımıyla değişken yayılı yüke mağruz bırakılmıştır. Bu çalışma için tabakalı kompozit malzeme İzoreel firmasında yüzyirmi Santigrat derece ve iki yüz elli kilo Pascal basınç altında üretilmiştir. İki farklı dizi yığılım seçilmiştir. Bunlardan biri tabakalı kompozit malzemenin mekanik özelliklerinin belirlenmesi için sıfır derece oryantasyon açılı olarak üretilmiştir. Tabakalı kompozit malzemenin mekanik özellikleri normal su ve deniz suyu emdirilerek standart testler neticesinde belirlenmiştir. İkincisi ise deniz suyunun tabakalı kompozitler üzerindeki yatak gerilme davranışının incelenmesi için üç adet sıfır ve doksan derece ile bunların simetriği oryantasyonlu olarak üretilmiştir. Numunelerin hasar tipleri ve maksimum hasar yükleri deneysel olarak bulunmuştur. Deneysel çalışma cam lifi-epoksi kompozitin içerisine deniz suyunu emmesi için bir, üç, altı ve dokuz aylık süreleri içerir. Bu nedenle numuneler bir, üç, altı ve dokuz aylık süreler boyunca deniz suyu içerisinde tutulmuştur. Her periyot için hasar tipleri ve maksimum hasar yükleri bulunmuştur. The aim of this study was to study the effect of the sea water on the bearing strength behavior of the glass-epoxy laminated composite. The ratio of the edge distance to the pin diameter, and the ratio of the specimen width to the pin diameter (W/D) were systematically varied during experiments. The ratio of the edge distance to the pin diameter were changed from one to five and the ratio of the specimen width to the pin diameter were selected as three and four for this study. The hole of the plate is subjected to a traction force by a pin. For this study, layered composite materials were manufactured, at İzoreel firm, at one hundred and twenty degree Celsius and under two hundred and fifty kilo Pascal pressure. Two different stacking sequences were choosen. One of them was produced at zero degrees orientation angle of fiber to obtain the mechanical properties of the laminated composite material. The mechanical properties of the laminated composite material were obtained from standard tests by absorping natural water and sea water. Second one was of stacking sequence zero degrees and ninety degrees multiply three with the symmetric of them to investigate the effects of sea water on the bearing strength behavior of the laminated composite. Failure modes and maximum failure loads of the specimens are found in experimental study. Experimental study includes one, three, six and nine month periods for absorption of sea water into glass fiber-epoxy composites. So the specimens kept into sea water one, three, six, and nine month periods. For every period, failure modes and maximum failure loads of the specimens are found in experimental study. en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher DEÜ Fen Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Hasar analizi=Damage analysis en_US
dc.title Environmental effects on pin-loaded laminated composites en_US
dc.title.alternative Çevre koşullarının pim bağlantılı kompozit plakların hasar davranışına etkisi en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account