dc.description.abstract |
Yazılım geliştirme sektöründeki en önemli unsurlardan biri yazılımın kalitesidir. Günümüzde farklı amaçlar ve uygulamalar üzerinde kullanılmak için üniversiteler ve özel yazılım firmaları tarafından yazılım geliştirilmektedir. Yazılımların gerçek amacı müşterilerin yazılımdan beklentilerini karşılayabilmektir. Ancak bunu her zaman başarabilmek mümkün değildir. Çünkü bir yazılımı hatasız bir şekilde üretebilmek mümkün değildir. Bu nedenledir ki, var olan bir yazılımın kalitesini ölçmek için yazılımda ortaya çıkan hata sayısını kullanabiliriz. Hatalar, yazılımın kalitesine etki ettiğine göre yazılım geliştirme süresince iyi takip edilmeli ve yönetilmelidir. Bu sayede geliştirilen yazılımda hata oluşmasına neden olan gerçek sebepler bulunabilir ve bu hataların oluşmasını engelleyecek sistemler üzerinde çalışma yapılabilir. Dolayısıyla çok daha tutarlı bir yazılım geliştirilerek kalite konusunda ilerlemeler elde edilebilir. Bu yaklaşımla, UHISYS adında yeni bir hata yönetim sistemi geliştirildi. Bu hata yönetim sisteminin öncelikli amacı, uygulama üzerinde meydana gelen hataların kontrollü bir biçimde yönetilmesini sağlamaktır. Sistem üzerinde yeterli veri toplandıktan sonra, bu verilerin analizinden yola çıkarak yazılım geliştirme süreçlerindeki aksayan noktaları tespit ederek, bu noktalara yeni çözümler üretilmesini sağlamak UHISYS hata yönetim sisteminin diğer amaçları arasındadır. Bu araştırma, bir hata yönetim sistemini kullanan yazılım şirketinde, kullanılan bu sistemin, geliştirilen yazılımın kalitesine ve performansına olan etkilerini görmemizi sağlayacak. There has always been major interest in the area of software development is ”œquality”. Today, all kinds of software companies and some departments of universities develop new software's. This products may be very successful and meet all of customer's satisfaction. Across to this, there is impossible to develop software without error practically. Therefore, number of errors and defects can help us to identify software quality. While defects affect software quality, they must be controlled and managed. Otherwise, we cannot find the exact problems that cause a defect or an error. If we analyze the real problems on our software, we can develop a project more reliable with fewer errors and we can improve our project's quality to better quality standards. In this approach, a new defect management system that called UHISYS was developed for software development team of a company. The main purpose of this defect management system is controlling the errors and defects on development period. After enough data that has information about the real problem, collected, an analyzing period that includes all parts of software production lifecycle starts. New solutions find on software or new software methodologies practice by development team according to these analyzes. This thesis will show us how a defect management system affects the overall product performance and product quality of a software development company. |
en_US |