DSpace Repository

Çekici araçlar için hava körüklü süspansiyon sistemine sahip ön dingil tasarımı

Show simple item record

dc.contributor.author GÜN_x000B_AL, Hasan
dc.date.accessioned 2015-11-20T13:13:26Z NULL
dc.date.available 2015-11-20T13:13:26Z NULL
dc.date.issued 2010
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/8169 NULL
dc.description.abstract Ülkemizde, taşımacılık sektörünün ve teknolojinin gelişmesiyle birlikte kullanıcıların beklentileri de sürekli artmaktadır. Bu beklentilere ve rekabet ortamına paralel olarak kamyon kullanımı gün geçtikçe azalırken çekici (TIR) kullanımı artmaktadır.  Bu çalışmada ülkemizde üretilen bir çekici araç referans alınarak hava körüklü bir ön süspansiyon(askı) sistemi tasarlanmıştır. Askı sistemi ile birlikte araca uygun yönverme geometrisi tekrar tasarlanmış ve optimize edilmiştir. Tasarımlar yapılırken bilgisayar destekli mühendislik araçlarından mümkün olduğunca yararlanılmaya çalışılmış ve her problem için optimum çözüm bulunmaya çalışılmıştır. Çalışmada ilk olarak askı sistemi kavramsal tasarımı yapılmış, bu kavramsal tasarıma uygun sistem bilgisayar ortamında tasarlanmıştır. Sistemi oluşturan elemanlar üzerine etki eden kuvvetler çeşitli senaryolar için elde edilmiş ve bu kuvvetler altında her parça için kütle optimizasyonu yapılmıştır.  Çalışmanın son bölümünde, askı sisteminin temel taşıyıcı elemanı olan dingilin yorulma analizi yapılmıştır. Çalışma içerisinde tasarlanan komple sacdan kaynaklı olarak imal edilebilecek dingile geniş yer verilmiştir. Bu tasarım sayesinde imalatı oldukça kolay, ilk yatırım maliyeti muadil dövme parçaya göre oldukça düşük ve hafif bir çözüm oluşturulmuştur. In our country, with the development of the transportation sector and technology, users' expectations are continously increasing. Parallel to these expectations and the competitive environment , while the usage of trucks is decreasing the usage of tractor is increasing.  In this study, based on a tractor which is produced in Turkey, an air spring front suspension system was designed. Also the steering geometry of the vehicle was optimized . During the designs, computer aided engineering tools was used as much as possible and an optimum solution was found for each problem. Firstly the concept design of the system was done, then the system which is suitable with the concept was designed by CAD . The forces which acted on the components of the system were predicted for various road scenarious by vehicle dynamic model. By using these forces, mass-strength optimization was done for each component of the system by finite element method.  In the last part of the study, fatigue analysis of the rigid axle which is the main component of the system was done. Large part of the study was devoted to this axle design which can be manufactured completely by steel welding. With the help of this design, a solution which can be manufactured very simply, with lower initial investment cost and lighter, was found. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Fen Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Dingil = Axle ; Sonlu elemanlar yöntemi = Finite element method ; Süspansiyon sistemleri = Suspension systems ; Yorulma = Fatigue en_US
dc.title Çekici araçlar için hava körüklü süspansiyon sistemine sahip ön dingil tasarımı en_US
dc.title.alternative Design of front axle with air suspension system for trucks en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account