dc.contributor.author |
ÖZDEL, Soner
|
|
dc.date.accessioned |
2015-11-20T13:06:56Z |
NULL |
dc.date.available |
2015-11-20T13:06:56Z |
NULL |
dc.date.issued |
2010 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.12397/8060 |
NULL |
dc.description.abstract |
Bu çalışmada, bağımsız askı sistemlerinin kinematik karakteristiklerinin, taşıtın viraj davranışı üzerindeki etkileri incelenmiştir. Taşıt gövdesi ile tekerleklerin hareketlerinin, ikinci derece diferansiyel denklem ifadeleriyle açıklandığı beş kütleye ve onbir serbestliğe sahip bir matematik model yardımıyla, MATLAB® tabanlı bir simülasyon programı oluşturulmuştur. Bağımsız askı sistemi geometrisindeki değişimlerin, taşıtın viraj karakteristikleri üzerindeki etkileri araştırılmıştır. In this study, the effects of the kinematic parameters of the independent suspension systems on the cornering behavior of the road vehicle were investigated. By using a five-mass, 11 degrees of freedom mathematical model based on the second order differential equations that were generated from generalized coordinates of the vehicle body and the wheels, a MATLAB®-based computer program was developed. The effects of the independent suspension geometry on ride characteristics of the vehicle were studied. |
en_US |
dc.language.iso |
tr |
en_US |
dc.publisher |
DEÜ Fen Bilimleri Enstitüsü |
en_US |
dc.subject |
Taşıt dinamiği, Bağımsız askı sistemi, Matematik model,Sayısal yöntemler,Vehicle dynamics, Independent suspensions, Mathematical model,Numerical methods |
en_US |
dc.title |
Bağımsız askı sistemi dinamik davranışının matematik taşıt modeli üzerinde sayısal incelenmesi |
en_US |
dc.title.alternative |
Numerical analysis of dynamic behaviour of the independent suspension system on a mathematical vehicle model |
en_US |
dc.type |
Thesis |
en_US |