dc.description.abstract |
Bilişim ve haberleşme sistemlerine ek olarak üretim teknolojilerindeki gelişmeler, uluslararası rekabetteki artış ve müşteri odaklı yaklaşım gerekliliği şirketlerin maliyet yönetimi alanında yeni yöntemler aramasına sebep olmuştur. Bugün, bir maliyet bilgi sisteminden beklenen, değişen şartların ihtiyaçlarını karşılaması için yeniden yapılandırılması ve yönetsel kararlarda doğru ve güvenilir bilgiyi zamanında sağlamasıdır._x000B_Bu çalışmanın amacı, tek kullanımlık tıbbi malzeme üreten bir firmada doğru satış fiyatlarını belirlemek ve stratejik kararlar almak için Faaliyet Tabanlı Maliyetlendirme modeli geliştirmektir. İlk olarak tüm aktiviteler incelenmiş ve IDEF0 diyagramları ile modellenmiştir. Aktivite maliyetleri hesaplandıktan sonra ürün maliyetleri elde edilmiştir. Çalışmanın sonunda, Faaliyet Tabanlı Maliyetlendirme sistemi ve şirketin mevcut geleneksel maliyetlendirme sistemi ile elde edilen ürün maliyetleri karşılaştırılmıştır. Bu analiz yardımıyla, rekabetçi pazarda hayatta kalabilmek için doğru fiyatlandırma kararları alınacak ve hedef fiyatlar için ürün maliyetlerinin nasıl düşürüleceği belirlenecektir. Improvements in production technologies in addition to information and communication systems, increases in international competition and necessity of customer oriented approach cause businesses to seek for new methods in area of cost management. Today, a cost information system is expected to be restructured to satisfy the needs of changing conditions and to provide timely, accurate and reliable information for managerial decisions._x000B_The goal of this study is to develop an Activity Based Costing (ABC) model for a company which manufactures disposable medical supplies to determine accurate sales prices and make strategical decisions. Firstly, all activities were examined and modelled with IDEF0 diagrams. After the activity costs were calculated, product costs were found. At the end of the study, product costs calculated by ABC system and current traditional costing system of the company were compared. By the help of this analysis, right pricing decisions will made to be live in competitive market and how the product costs will be reduced for target prices will be determined |
en_US |