DSpace Repository

Sinyalize kavşak yaklaşımlarındaki şerit seçim davranışlarının modellenmesi

Show simple item record

dc.contributor.author ÇEVİK, Onur
dc.date.accessioned 2015-11-20T13:01:35Z NULL
dc.date.available 2015-11-20T13:01:35Z NULL
dc.date.issued 2011
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/7971 NULL
dc.description.abstract Ulaşım, insanoğlunun var oluşundan bugüne kadar güncel yaşam içerisinde her zaman aynı önemi taşımıştır. Ulaşım sorunu ise gelişen sanayileşme sayesinde gerek bireysel taşıtlar gerekse gelişen toplu taşıma araçları yardımıyla çözüme varmıştır. İnsanoğlu ulaşım sorununu çözüme vardırırken, nüfus artışı, taşıt fazlalığı ve çeşitliliği, daha büyük bir sorunu, trafik sorununu gün yüzüne çıkartmıştır._x000B_Şehir içi trafiklerinde çözümlenmesi gereken en kilit noktalar farklı yönden gelen akımların kesiştiği kavşak alanlarıdır. Kavşak alanlarının çözümlenmesinde ülkemizde genellikle sinyalizasyon sistemlerinden yararlanılmaktadır. Fakat yanlış projelendirilmiş kavşak yapıları ve sinyalizasyon sistemleri yarardan çok zarar vermekte, kavşak kapasitesini düşürmekte, gecikmelere sebep olmakta daha önemlisi kazalara sebebiyet verip can ve mal güvenliğini tehlikeye atmaktadır._x000B_Ülkemizde trafik sağdan ilerlediği için sinyalize kavşakların kapasitesinin belirlenmesinde sola dönüş faktörü önemli bir rol oynamaktadır. Sola dönen araçlar kavşak içerisinde gecikmelere sebebiyet verebilmektedir. Bu nedenle sinyalize kavşaklarda sola dönüş yapan araçların kavşak kapasitesine olan etkileri araştırılmıştır._x000B_Bu çalışma kapsamında Bodrum merkezde bulunan ve günün pik saatlerinde şehrin en yoğun trafiğine maruz kalan Otogar Kavşağından günün belli saatlerinde alınan veriler doğrultusunda sola dönen araçlar incelenmiştir. Ayrılma hallerinin kuyruk oluşumları, gecikme süreleri ve doygun akım hacimleri ele alındığında kavşak modellenmesinde büyük önem taşıdığı, sağa ayrılma hale göre sola ayrılma halinin daha spesifik çözümlemeler gerektirdiği ortaya çıktığından elde edilen veriler ile sola dönüş eğilimi gösteren araçlar incelenmiş ve elde edilen veriler kavşak modellenmesinde kullanılarak sonuç ve öneriler kısmında yorumlanmıştır. Transportation has the same importance of humanity life for every time. The cause of transportation has been solved by personal cars and mass transportation vehicles. Over population, increasing and variety of vehicles causes traffic problem as more important problem than transportation problem._x000B_The basic matter of the traffic in city is intersection area which crossing of different direction volume. The signalisation systems are being used for solving of the intersection problems. But wrong designed intersections and signalisation systems are damaging more than advantage. It causes decreasing intersection capacity and delaying. And it endangers security of life and property by causing accidents._x000B_The factor of turning left side has an important role for determination of the signalised intersection capacity in our country. The vehicles turning left cause delay on intersection. Because of that, the effects of vehicles turning left side at signalized intersections are researched._x000B_The vehicles which are turning left side is researched by data of bus station intersection in the city Of Bodrum that is subjected to more intensive traffic for pig hours in a day. The vehicles which are turning left side is researched and the data is interpreted by using for designing of intersections, because periods of delay, volume of saturated flow and forming of tail situation of separating formation has more importance on designing of intersections and the situation of separating left side needs more specific analysis than situation of separating right side. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Fen Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Sinyalizasyon, sinyalize kavşak, gecikme, doygun hacim, ayrılma hali,signalisation, signalised intersection, delay, saturated flow, the situation of separating en_US
dc.title Sinyalize kavşak yaklaşımlarındaki şerit seçim davranışlarının modellenmesi en_US
dc.title.alternative Modelling of lane-choise behavior at signalized intersection approaches en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account