DSpace Repository

Application of chain ladder method for traffic insurance in Turkey

Show simple item record

dc.contributor.author VATANSEVER, Seher
dc.date.accessioned 2015-11-20T12:59:17Z NULL
dc.date.available 2015-11-20T12:59:17Z NULL
dc.date.issued 2011
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/7932 NULL
dc.description.abstract Bu çalışmada, öncelikle rezerv metotlarından biri olan zincirleme metodunun tarihçesinden bahsedilmiştir. Sonrasında hasar karşılıklarında kullanılan kavramlar tanımlanmıştır. Son olarak zincirleme metodu üzerinde durulmuş ve TRAMER'den (Trafik Sigortaları Bilgi Merkezi) alınan hasar ödemeleri verilerine zincirleme metodu, enflasyon eklenmiş zincirleme metodu ve hasar oranı metodu uygulanarak muallak hasar karşılığı kestirilmiştir. Ek olarak, Ayrıştırma metodu, Hasar başına ortalama maliyet metodu, Hasar oranı ve Bornheutter-Ferguson metodu, İşlemsel zaman modeli, Bootstrap metodu gibi hasar karşılık metotları da tanımlanmıştır._x000B_Uygulamada öncelikle 14.03.2010 tarihinde TRAMER'den alınan verilere göre 2003 ve 2009 yılları arasında üretilen prim miktarları trafik sigortası için incelenmiştir. Sonrasında, rezerv kestirimi yapmak için 2003 ve 2004 yıllarındaki hasar ödeme şekline göre zincirleme metoduna karşılık hesaplaması daha kolay bir rezerv metodu geliştirilmiştir. Son olarak hem zincirleme metodundan hem de geliştirilen metottan elde edilen kestirimler 07.08.2011 tarihinde TRAMER'de yayınlanan gerçek değerlerle karşılaştırılmıştır. In this thesis, firstly, the history of chain ladder method which is one of the reserving methods is mentioned. Then, the concepts used in claims reserving are described. Finally, chain ladder method is studied and the reserves for the outstanding claims are estimated with respect to the data of claim payments which are taken from TRAMER (Motor TPL Insurance Information Center) using Chain ladder method, Inflation-adjusted chain ladder method and Loss ratio method. In addition, other reserving methods are described like Separation technique, Average cost per claim method, The loss ratio and Bornheutter-Ferguson method, Operational time model and The bootstrap method._x000B_In application, firstly, the produced premium amounts for traffic insurance between 2003 and 2009 years are investigated according to the data taken from TRAMER on 14.03.2010. Then, a reserving method which is calculable easier is developed with respect to the figure of claim payments in 2003 and 2004 against to the chain ladder method to estimate reserve for outstanding claims. Finally, the estimates obtained from both chain ladder method and the developed method are compared with the actual values published in TRAMER on 07.08.2011. en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher DEÜ Fen Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Reserving methods, Chain ladder method, Outstanding claim, Reserve,Run-off triangle.Hasar karşılığı metotları, Zincirleme metodu, Muallak hasar,Rezerv, Hesap üçgeni. en_US
dc.title Application of chain ladder method for traffic insurance in Turkey en_US
dc.title.alternative Türkiye'deki trafik sigortaları için zincirleme metodunun uygulanması en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account