Abstract:
LCD TV teknolojisi çok hızlı gelişmekte, her geçen gün yeni uygulamalar ile karşımıza çıkmaktadır. Günümüzde LCD TV teknolojisinin geldiği son nokta, kuşkusuz 3D TV'lerdir. Şuan piyasada birçok 3D TV bulunmasına rağmen, üç boyutlu görüntülemenin televizyona entegrasyonu henüz gelişme aşamasındadır. Önemli video ve optik problemler literatüre geçmiştir. Otoriteler bu yeni trendin, izleyiciye derinlik hissini daha iyi verebilmesi için mutlaka geliştirilmeye ihtiyacı olduğu konusunda birleşmiş durumdadırlar. Şu an piyasada yer alan tüm üç boyutlu televizyonların ortak problemleri, sağ ve sol göz için ayrılmış ayrı iki resmin birbirine karışması (çapraz karışma), gözlüklerin sıvı kristal yapısı nedeniyle oluşan renklerin tonlarının değişmesi (renk kayması), 3D modda panel parlaklığının azalması, algılanan derinliğin bozulması ve göz yorgunluğudur. Bu tez, yukarıda bahsedilen optik ve video kaynaklı bu hataları analiz ederek çözüme kavuşturmayı ve 3D TV performansını daha konforlu ve cazip bir konuma getirmeyi hedeflemektedir. Bu tezde, yukarıda sıralanan problemlerin çözümlerinin gerçeklendiği, aktif gözlükle çalışan yeni bir 3D sistemi geliştirilmiştir. İlk olarak, donanımsal bir çalışma yapılmış, çapraz karışmayı azaltmak için gözlük ile panel arasındaki senkronizasyonu sağlayan kızılötesi sinyali üzerine ayar yapılmıştır. Çapraz karışmayı iyileştirme çalışmasının ikinci kısmı olarak yazılımsal bir algoritma tasarlandı ve bilgisayar simülasyonuyla test edildi. Bu algoritma panelin çapraz karışma davranışına göre panel öncesi her pikselin parlaklık değerini yeniden ayarlamaya dayanmaktadır. Algoritma, aynı zamanda, FPGA kullanılarak TV üzerinde donanımsal ve gerçek zamanlı olarak çalıştırılmış ve olumlu sonuçlar alınmıştır. Son çalışma ise, renk doğruluğu ve parlaklık performansını arttırma adına TV'nin gamma eğrilerinin değiştirilmesi ile yapılmıştır. Liquid crystal display (LCD) television technology is advancing very fast. In this area of consumer electronics, we can confront new applications every day. Nowadays, the newest trend for LCD technology is definitely three dimensional televisions (3D TV). Although there are significant number of 3D TV models in the market, integration of 3D visualization to television is in its early period and still under development. Critical video and optical related performance problems have already been introduced to litterateur. Authorities agreed on the idea that this new trend definitely needed to be improved to make viewers feel the third dimension better. The most significant problems of 3D TV?s in the market are interference of right and left images (3D crosstalk), color shift due to the liquid crystal structure of the eye glasses, panel luminance decrease in 3D mode, and perceived depth problem and eye fatigue. This thesis aims to analyze and find solutions to these optical and video based problems in order to make 3D TV more comfortable and desirable to customers. In this thesis, a new shutter type 3D TV system is developed by implementing solutions to these problems. As first step, a hardware study which fine tunes the infrared synchronization signal between TV panel and glasses is performed to reduce crosstalk. The second part of the crosstalk reduction study, a software algorithm is designed and tested by computer simulation. This crosstalk reduction algorithm is based on adjusting every pixel?s luminance before panel side by taking into account of the panel?s crosstalk behavior. The algorithm is also realized on the designed 3D TV in real time by using FPGA and satisfactory results are obtained. A final study is for improving color accuracy and 3D luminance performance that is carried out by gamma color correction.