Abstract:
Bu çalışmada; ülkemiz turizm ve ulaştırma sektörü hedeflerinin uzun vadede sağlanması politikaları kapsamında önemli yer tutan yolcu ve yük limanlarının ayrılmaz unsuru kruvaziyer ve yük gemisi yanaşma iskelelerinden biri olan, Muğla Bodrum Yolcu Limanı Kruvaziyer Gemi Yanaşma İskelesinin performans analizi, T.C. Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü'nün 2008 yılında yayımlamış olduğu Deprem Teknik Yönetmeliği'nde yer alan hususlar çerçevesinde incelenmiştir. Bu amaçla; söz konusu yapının zemin durumu, yapıyı oluşturan elemanlar ve yapının bulunduğu bölgedeki iklim ve çevre konuları irdelenmiş, yapı modeli SAP2000 ve ENSOFT yazılımları ile oluşturulmuş, iskele kazıklarının lineer olmayan davranışı, kesitlerin moment-eğrilik ilişkisi XTRACT programı ile incelenmiştir. Elde mevcut ve yazılımlardan sağlanan bilgiler yardımıyla, yapı T.C. Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü Deprem Teknik Yönetmeliğinin zorunlu kıldığı koşullar altında incelenmiş ve elde edilen veriler tezin sonuç ve öneriler kısmında verilmiştir. Bu çalışma ile, söz konusu yapının deprem performansının incelenmesi konusunda bir uygulama örneği verilmesine ve aynı zamanda model analizlerinden elde edilen sonuçların irdelenmesi yoluyla Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü Deprem Teknik Şartnamesi'ne teknik mahiyette katkı sağlanmaya çalışılmıştır. This study encloses to analyse the earthquake performance of a wharf which is one of the most important coastal structures of Turkey, Bodrum Bending Wharf. This analysis is realised by the use of a regulation related eartquke forces on coastal structures, that is approved by The Turkish Ministry of Transport. For this purpose, it was studied on beams, soil properties and pipe of that structure and a real model of that was designed on cad platforms like SAP 2000, XTRACT and ENSOFT and this wharf was analysed by these softwares due to the regulations of The Ministry and so the results were given at the end of this study. Thus it was tried to create a procedure on Performas Analysis Of Coastal Structures and at the same time the resulted information on this wharf had satisfied for determining how to describe a damage on coastal structures