Abstract:
Bu araştırmanın temel amacı sınıf öğretmeni adaylarının boyut kavramına yönelik kavram görüntülerini <br>belirlemektir. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı çalışmada bir devlet üniversitesinin sınıf öğretmenliği <br>programı 4. sınıfına devam eden 46 öğretmen adayı ile görüşmeler yapılmıştır. Öğretmen adaylarına boyutla <br>ilgili sorular sorulmuş ve verdikleri yanıtların nedenleri sorgulanmıştır. Veri kaybı olmaması için görüşmeler ses <br>kayıt cihazıyla kaydedilmiş, görüşme metinleri araştırmacılar tarafından birbirinden bağımsız olarak <br>kodlanmıştır. Yapılan kodlamalar birbiriyle karşılaştırılarak gerekli düzenlemeler yapılmıştır. Düzenlemeler <br>sonucunda öğretmen adaylarının boyut kavramı hakkındaki kavram görüntüleri analiz edilmiştir. Elde edilen <br>bulgulara göre öğretmen adaylarının boyut kavramına dair bilgilerinin yetersiz olduğu, boyut sayısına karar <br>verirken köşe sayısı, kenar sayısı, köşegen sayısı, görünen yüz sayısı gibi farklı ölçütlere odaklandıkları <br>gözlenmiştir. </p> The aim of this research is to determine preservice elementary teachers' concept image about dimension. 46 <br>senior preservice elementary teachers were interviewed in this qualitative study. Participants were asked <br>questions related with the concept of dimension and their answers were questioned for their reasons. Interviews <br>were audio-taped and transcripted data were coded by each researcher separately. Codes were compared and <br>analyzed for the consensus. According to findings it can be concluded that preservice elementary teachers' do <br>not have necessary knowledge about dimension. Findings also indicated that they focused several criteria for <br>determining number of dimension as number of vertices, sides, diagonals and faces. <br></p>