DSpace Repository

Konuşma eğitimine yönelik hazırlanan kitaplarda yer alan ses özellikleri konularının değerlendirilmesi

Show simple item record

dc.contributor.author TOSUN, Dilek
dc.contributor.author AYDIN, İ.SEÇKİN
dc.contributor.author ,
dc.date.accessioned 2015-06-10T16:08:36Z NULL
dc.date.available 2015-06-10T16:08:36Z NULL
dc.date.issued 2013
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/73 NULL
dc.description.abstract Konuşma, düşünceleri sözlü dil yoluyla dinleyiciye aktarma işidir. Teknolojinin ilerlemesiyle <br>insanoğluna çok çeşitli iletişim seçenekleri sunulsa da konuşma hala en önemli, en pratik, en yaygın <br>iletişim aracıdır. Konuşma düşünceleri ifade etme, iletişim kurma gibi bireysel eylemlerin yanı sıra <br>kitleleri etkileme gücüyle toplumsal bir nitelik taşır. Bu açıdan bakıldığında güzel ve etkili konuşmanın <br>önemi anlaşılmaktadır.Güzel ve etkili bir konuşma, bu alanda yeterlilik kazanmaya bağlıdır. Bu <br>yeterlilik, ancak konuşma eğitimi ile kazanılabilir. Konuşma eğitiminde en önemli kaynak bu alanda <br>yazılmış kitaplardır. Konuşma eğitiminin olmazsa olmazı doğru sesletimdir. Doğru bir sesletime sahip <br>olmak için dilin seslerini ve bu sesler arasındaki etkileşime dair kuralları iyi bilmek gerekir. Bu <br>nedenle konuşma eğitimine yönelik kitaplar, ses özelliklerini temel alarak okuyuculara doğru <br>boğumlamayı öğretmelidir. Fakat bu noktada kitaplar arasında ciddi görüş ayrılıkları bulunmaktadır. <br>Bu görüş ayrılıklarından yola çıkılarak çalışma, Türkçenin doğru telaffuzu konusundaki belirsizliğe <br>dikkat çekmek amacıyla hazırlanmıştır. </p> Speech is transmission of thoughts to the listener through oral language. Although communication <br>options in a wide variety has become available for humanity with the development in technology, the <br>speech is still the most practical, the most common communication tool. The speech has a social <br>quality with the power to influence the masses as well as its other functions such as expressing of <br>thoughts and communicating. Fluent and effective speech depends on gaining capability in this area. <br>This capability can only be gained with elocution. The books in this area are the most important <br>sources for elocution. To have a correct pronunciation, sounds of language and rules about interaction <br>among these sounds should be well known. So, books for elocution should teach correct pronunciation <br>to the readers based on sound properties. However, there are essential dissensions among books about <br>this subject. Considering these dissensions, this work has been prepared to draw attention to the <br>uncertainty about correct use of Turkish. <br></p> en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi en_US
dc.subject ses bilgisi, sesbilim, konuşma eğitimi, sesletim. phonetic, phonology, elocution, pronunciation.</p> en_US
dc.title Konuşma eğitimine yönelik hazırlanan kitaplarda yer alan ses özellikleri konularının değerlendirilmesi en_US
dc.title.alternative en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account