Abstract:
toplumsallasmayı diger yandan da algılamayı ,degerlendirmeyi ve yeniden biçimlendirmeyi kolaylastırır. Bu da yaratıcı düsüncenin yasama geçirilmesine katkı saglar. Yaratıcı düsüncenin temel gereksinimlerinden olan egitim- ögretim sürecine iliskin çalısmalara çocukluk döneminden baslanması, her yönüyle saglıklı toplum olusumunu hızlandıracak, önemli bir unsurdur. Düsünen, özgüvenli ve üretken olma özellikleri çagımız insan modelini olusturmaktadır. Çagdas bireyin yetistirilmesinde önde gelen etkenlerin basında da egitim gelmektedir. Ancak geleneksel egitim, çagın insan modelini gelistirme islevini yerine getirmekte yetersiz kalmaktadır. Bu noktada Orff ögretisi ve yaratıcı dramanın , belirtilen amaç ve özellikleri nedeniyle gereksinim duyulan günümüz insanının yetistirilmesine yardımcı olacagı göz ardı edilmemesi gereken en önemli hususlardan biridir. Yapılan bu arastırma, Orff ögretisinin ve yaratıcı dramanın uygulandıgı ve uygulanmadıgı okullarda ögrencilerin müzik dersine olan tutumlarının karsılastırılması amacı ile gerçeklestirilmistir. Arastırma, _x0003_zmir ili Konak ilçesine baglı Limon Tepe _x0003_lkögretim Okulu, _x0003_lk Kursun _x0003_lkögretim Okulu ve Gelisim Koleji ilkögretim birinci kademe üçüncü, dördüncü ve besinci sınıflarında ögrenim gören 152' si kız, 170'i erkek toplam 322 ögrenci üzerinde, 23 maddeden olusan Likert tipi bir tutum ölçegi ve bilgi toplam formu ileArastırmanın baslıca sonuçları sunlardır : 1. Ögrencilerin müzik dersine iliskin tutumları, ögrenim gördükleri okullara göre önemli bir farklılık olusturmaktadır. 2. Ögrencilerin müzik dersine iliskin tutumları, cinsiyetlerine göre önemli bir farklılık olusturmaktadır. 3. Ögrencilerin müzik dersine iliskin tutumlarının ögrenim gördükleri sınıflara göre önemli bir farklılık göstermemektedir. Transformation of independent opinion to productivity facilitates to become socialized one the one hand and on the other hand also perception, evaulation and recasting. This contributes the creative opinion to begin to act. To start studies related with education-teaching processes which are principal foundations of creative opinion in childhood is an important element that accelerates reliable society formation. To be considering, self-reliant and productive specialities are forming the present day human model. Education is the main factor in training of a modern individual. At this point, Orff doctrine and creative drama are two of the most important subjects that must not be reckon without which are needed in training of modern human owing to stated aims and speicalities. This research is done with the aim of comparison of the students' attitudes to music lesson who are studying in the schools where Orff doctrin and creative drama are put into practice and also not performed ones. This research is done Likert type attitude scale and data collection form that consists of 23 matters over 152 female and 170 male totaly 322 students who are educating in Primary First level, third, forth and fifth classes of Limontepe Primary School, _x0001_lk Kursun Primary School and Gelisim College that are bound to Konak county of _x0001_zmir city. Primary reasons of this research are below; 1) Attitudes of the students related to music lesson are not forming a significant difference according to the schools they are educating. 2) Attitudes of the students related to music lesson are not forming a significant difference according to their genders. 3) Attitudes of the students related to music lesson are not forming a significant difference according to their classes