dc.description.abstract |
Bu arastırma, Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinde ögrenim gören ögrencilerin bu okullardan mezun olduktan sonra, alanlarıyla ilgili ögrenim görecekleri yüksekögretim kurumları tercihlerini etkileyen faktörleri ögretmen ve ögrencilerin bakıs açılarıyla degerlendirmek üzere yapılmıs bir çalısmadır. Arastırmanın evrenini Türkiye'deki tüm Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümleri, örneklemini ise bu liselerden Ege Bölgesinde bulunan; zmir Isılay Saygın AGSL, Denizli Hakkı Dereköylü AGSL ve Mugla AGSL olusturmaktadır. Arastırma ile ilgili veriler, arastırmacı tarafından gelistirilen ögretmen ve ögrenci anketleri ile toplanmıstır. Bu anketlerin geçerlilik-güvenirlik çalısmaları; Kemalpasa Ümran Baradan AGSL, Balıkesir Kadriye Kemal Gürel AGSL ve Aydın Yüksel Yalova AGSL'de yapılmıstır. Arastırmada, ögrencilerin alanlarıyla ilgili yüksekögretim kurumu tercihlerinde; sosyal çevrelerinin önemi ve etkileri, ögrencilerin saglıklı tercihler yapabilmeleri için ögrenim gördükleri okullarına ve alan ögretmenlerine düsen görevler, okulun ve alan ögretmenlerinin ögrencilerin yüksekögretim kurumu birtakım öneriler gelistirilmis ve bu konuda yapılan yanlıs uygulamalar tartısılmıs, AGSL'lerinde verilen sanat egitiminin düzenlenmesi ve sanat egitimi programlarının verimli islemesi konusunda geçmis yıllarda çok önemli çalısmalarda bulunan Sanat Egitimi Danısma ve Program Gelistirme Kurulunun islevselliginin bu konu üzerinde yaratabilecegi olumlu etkilere deginilmistir. tercihleri üzerindeki etkileri, ögrencilerin tercih sürecinde yüksekögretim kurumlarından beklentileri ve bu kurumların tercihler üzerindeki etkileri, ögrencilerin alanlarıyla ilgili egitim veren yüksekögretim kurumları hakkındaki bilgi düzeylerinin önemi ve bu durumun tercihler üzerindeki etkileri, ögrencilerin içsel yasantılarının yüksekögretim kurumu tercihlerindeki yeri ve bu yasantıların tercihler üzerindeki etkileri konusunda bilgiler verilmeye çalısılmıs, bu konularla ilgili yöneltilen anket soruları ile ögretmen ve ögrenci görüsleri belirlenmistir. Ayrıca, bu konulara ek olarak ögrencilerin ögrenim görecekleri alanlarıyla ilgili yüksekögretim kurumları tercihlerini daha saglıklı yapabilmeleri için; M.E.B.'nın ilgili birimlerinin acilen yapması gereken uygulamalar konusunda This study is done to evaluate, with the points of view of both teachers and the students, the factors that affect the choices of Higher Education institutions where the students in Music Departments of Anatolian High Schools of Fine Arts will get their further educations after graduating. All of the Anatolian High Schools of Fine Arts in Turkey form the universe of this research; and zmir Isılay Saygın AHSFA, Denizli Hakkı Dereköylü AHSFA and Mugla AHSFA form the sample of this research. Data concernet with the research are collected with inquiries of students and teachers which is developed by researcher. The validity-reliability studies of these inquiries are done in Kemalpasa Ümran Baradan AHSFA, Balıkesir Kadriye Kemal Gürel AHSFA and Aydın Yüksel Yalova AHSFA. In this research, in the preferences of students on higher education institutions; the effects and importance of social environments, duties of teachers and schools for the healthy preferences of students, affects of teachers and schools in higher education institution preferences of students, expectations of students from this institutions and affects of this institutions on these preferences, importance of studies on the subject of arrangement of art education given in AHSFA and productive processing of these art educations are mentioned. information levels of students about the higher education institutions that bevels (gives education) concerned with their area and affects of this situation on these preferences, position of the students mood and affects mood on these preferences are tried to be given, students and teachers views are defined with these inquiries that are concerned with these subjects. Besides,in addition to these subjects,in order to have a healthy preference in higher education institutions of students concerned with their own areas,some suggestions are given about the applications,which related units of Ministry of Education must do urgently and some wrong applications that are made in this area are being argued.The positive affects on the subjects of functionality of Art Education Council and Program Development Committee which have very important |
en_US |