DSpace Repository

Teaching speech act theory and its reflections on the study of the theatre of absurd in elt classes

Show simple item record

dc.contributor.author Saner, Ümit
dc.date.accessioned 2015-11-18T15:10:06Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T15:10:06Z NULL
dc.date.issued 2008
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/7349 NULL
dc.description.abstract Bu araştırma, iletişim ve dolayısıyla dil ediniminde çok önemli olan Söz Edim Kuramı'nın öğretimi üzerinde yoğunlaşmıştır. Teori olarak İngilizce öğretmenlerinin eğitiminde öğretilen bu kuram, uygulamaya dökülmediği sürece kısa bir zaman sonra unutulabilmektedir. Dilin insanlar arasındaki iletişim aracı olduğu düşünüldüğünde konuşmanın ve edimlerin önemi açıkça ortaya çıkmaktadır. Bu çalışmada Söz Edim Kuramı'nın edebi eserler aracılığıyla öğretimi ve edebi eserler üzerinde kuramın incelenmesi amacıyla tiyatro eserlerinin araştırmada yararlı olacağı ve bu şekilde daha kalıcı bir dil eğitimi sağlanacağı düşüncesi ön plana çıkarılmıştır. Bu doğrultuda, bireyler arası iletişimin sözlerden çok edimlerden oluştuğunu, edimlerin algılanmadığı durumlarda iletişim sorunları yaşandığını ve hayatın sıradanlığının kişilerin gerçekleri görmesini engellediğini topluma yansıtan bir akım olan Absürd Tiyatro'nun (Uyumsuz Tiyatro) temel eserlerinden olan Hayvanat Bahçesi ve Godot'yu Beklerken seçilmiştir. Söz Edim Kuramının tarihi ve temel kavramları anlatılmış, iki eser Söz Edim Kuramı kullanılarak yorumlanmış ve son olarak 10 örnek soru ile eserlerden alınan diyaloglar üzerinde söz edimleri incelenmiştir. Bu araştırma Absürd Tiyatronun dolayısıyla da edebiyatın Söz Edim Kuramı'nın öğretiminde kullanılabileceğini ve aynı zamanda edebi eserlerin incelenmesinde ve yorumlanmasında teorinin kullanılabilirliğini göstermiştir. Anahtar Kelimeler: 1) Söz Edim Kuramı 2) Absürd Tiyatro 3) Uyumsuz Tiyatro This thesis has focused on the teaching of Speech Act Theory, which is so essential in communication and the acquisition of language. This theory is taught in ELT programmes of the universities but it is forgotten afterwards unless it is practised. As the language is the primary means of communication, the importance of the speech and acts is obvious. Teaching Speech Act Theory through literature, and its being applied to literary works, especially the works of drama, is thought to be helpful in foreign language teaching. For this purpose, The Zoo Story and Waiting for Godot, which can represent the Theatre of Absurd, which is a genre that reflects the fact that communication is based on acts rather than sentences and breakdowns in communication are observed in the situations where these acts are not sensed and the monotony of life that prevents people from realizing the reality, are chosen. The background of Speech Act Theory is given via its basic terms and two plays are analysed through the theory. In addition, the speech acts are studied on the extracts from these plays. This study shows the possibility of using Theatre of Absurd as works of literature in the teaching of Speech Act Theory and the applicability of the theory to the analysis of literary works. Key Words: 1) Speech Act Theory 2) Theatre of Absurd 3) Absurd Theatre en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject en_US
dc.title Teaching speech act theory and its reflections on the study of the theatre of absurd in elt classes en_US
dc.title.alternative Söz edim kuramı ve uygulamalarının İngilizce öğretiminde absürd tiyatro aracılığıyla öğretimi en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account