Abstract:
Bu çalışmanın amacı İşbirlikli Öğrenme etkinliklerinin çoklu seviyeli yetişkin sınıflarında öğrencilerin güdü ve kaygı düzeyleri üzerinde bir etkisi olup olmadığını araştırmaktır. Araştırmada kontrol gruplu ön-test son-test deney deseni kullanılmıştır. 12 kişiden oluşan deney grubunda işbirlikli öğrenme ile öğretim yapılırken yine 12 kişiden oluşan kontrol grubunda geleneksel yöntemle ders işlenmiştir. Veriler FLCAS (Yabancı Dil Sınıfı Kaygı Ölçeği) ve FLMQ ( Yabancı Dil Güdüsü Anketi) ile toplanmıştır. Veriler SPSS paket programına aktarılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonuçları her iki değişkenin de olumlu bir eğilim içinde olmasına rağmen İşbirlikli Öğrenme etkinliklerinin çoklu seviyeli yetişkin sınıflarında güdü ve kaygı üzerinde belirgin bir etkisi olmadığını göstermiştir. Anahtar Kelimeler: Kaygı, Güdü, Çokluseviyeli Yetişkin Sınıfları, İşbirlikli Öğrenme The purpose of present research is to investigate the effect of Cooperative Learning activities on motivation and anxiety in multilevel adult classes. Pre-test post-test design with control group was used for the research. Cooperative Learning activities were applied in the experimental group including 12 students and the traditional method was carried out in the control group consisting of 12 students. The data were collected with FLCAS (Foreign Language Classroom Anxiety Scale) and FLMQ (Foreign Language Motivation Questionnaire). SPSS packet programme was utilised in data analysis. Research results suggest that Cooperative Learning activities do not have a significant effect on motivation and anxiety in multilevel adult classes although some positive tendency has been observed in terms of these two variables. Keywords: Anxiety, Motivation, Multilevel Adult Classes, Cooperative Learning