Abstract:
Bu araştırmayla Türkiye'de yapılandırmacı öğrenme anlayışına göre hazırlanıp kullanılan ilköğretim 1–5. sınıflar matematik ders, öğrenci çalışma ve öğretmen kılavuz kitaplarının yapılandırmacı nitelikleri hakkındaki sınıf öğretmenlerinin görüşleri ile kitapların dağıtımında karşılaşılan sorunların belirlenmesine çalışılmıştır. Araştırmanın evrenini, 2007 – 2008 eğitim öğretim yılında İzmir kent merkezi sınırları içerisinde bulunan 400 resmi ilköğretim okullunda görev yapan sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini, oranlı random yöntemi ile belirlenen 24 ilköğretim okulundaki 373 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Tarama modelindeki bu araştırmada, veriler araştırmacı tarafından geliştirilen "İlköğretim Sınıf Öğretmenlerinin Matematik Ders, Öğrenci Çalışma Ve Öğretmen Kılavuz Kitaplarının Yapılandırmacı Yaklaşıma Göre Niteliğine Ve Saptanan Sorunlara Yönelik Görüşleri Anketi" ile elde edilmiştir. Araştırmada özetle şu sonuçlar elde edilmiştir: Sınıf öğretmenleri matematik ders, öğrenci çalışma ve öğretmen kılavuz kitaplarının yapılandırmacı öğrenme anlayışına göre nitelikleri hakkında "kararsızım" düzeyinde görüş bildirmişlerdir. Görüşler "öğretmeni oldukları sınıf" ve "sınıf mevcudu" değişkenlerine göre anlamlı farklılıklar göstermektedir. Kitapların dağıtımında karşılaşılan sorunlarla sınıf öğretmenlerinin karşılaşma yüzdeleri % 8 ile % 73 arasında değişmektedir. Anahtar Kelimeler: Yapılandırmacılık, Ders kitabı, Öğrenci Çalışma Kitabı, Öğretmen Kılavuz Kitabı, Öğretmen Görüşleri This research sought to define the problems in the distribution of mathematics text, student's work and teacher's books for 1st to 5th grade of primary education as prepared and used on the basis of constructive learning concept in Turkey, with the opinions of class teachers regarding the constructive properties of such books. The population of this research consists of class teachers being employed in 400 public schools of primary education located within the center of İzmir city in education year 2007 – 2008. The sample of research is composed of 373 class teachers employed in 24 primary education schools determined by means of proportional random method. İn this research of survey model, the data were obtained by means of "Questionnaire on the Opinions of Primary Education Teachers about the Quality of and Problems Regarding Mathematics Text, Student' s Work and Teacher's books in Accordance with Constructive Approach". The research introduced following result in sumary: The class teachers delivered their Opinions as "irresolute" about the Qualites of mathematichs text, student' s work and teacher's books as to the Constructive learning Approach. The oppinions differed significantly based on the variables of "classes they are teaching" and "class sizes" The percentage of teachers coming across with the problems of books distribution varies between 8% and 73%. Key Words: Constructivism, Textbook, Student's Work Book, Teachers' book, Opinions of Teachers