dc.contributor.author |
Uçar Uygun, Gülşah
|
|
dc.date.accessioned |
2015-11-18T15:08:42Z |
NULL |
dc.date.available |
2015-11-18T15:08:42Z |
NULL |
dc.date.issued |
2008 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.12397/7324 |
NULL |
dc.description.abstract |
Bu araştırma, iletişimde ve dil ediniminde çok önemli olan Kinaye ve Hiciv'in öğretimi üzerinde yoğunlaşmıştır. Teori olarak İngilizce öğretmenlerinin eğitiminde öğretilen bu edebi sanatlar, uygun örneklerle çalışılmadığı sürece kısa bir zaman sonra unutulabilmektedir. Kinaye ve hicivin edebiyat aracılığıyla öğretiminin ve özellikle Jane Austen'ın Gurur ve Önyargı, Emma ve Sağduyu ve Duyarlılık isimli eserlerine uygulanmasının yabancı dil öğretiminde yararlı olacağı düşünülmüştür. Bu çalışma, yaygın olarak kullanılan iki edebi sanat olan kinaye ve hicivin Jane Austen'ın romanlarında toplumun gülünç geleneklerine dikkat çekmek için nasıl kullanıldığını açıklamaktadır. Kinaye ve hiciv sanatları üç romanda da sınıf içi aktiviteler ve bazı kavrama soruları üzerinde incelenmiştir. Bu araştırma, Jane Austen'ın romanlarının edebi eserler olarak kinaye ve hicivin öğretiminde kullanılabileceğini ve aynı zamanda edebi eserlerin incelenmesinde bu sanatların kullanılabilirliğini göstermektedir. Anahtar Kelimeler: 1) Kinaye 2) Hiciv 3) Jane Austen This thesis has focused on the teaching of Irony and Satire, which are so essential in communication and acquisition of a language. These literary devices are taught in ELT programmes of the universities but are forgotten immediately afterwards unless they are practised through the appropriate examples. Teaching irony and satire through literature, and their being applied to literary works, especially the works of Jane Austen – Pride and Prejudice, Emma and Sense and Sensibility – are thought to be helpful in foreign language teaching. This paper explains how irony and satire – these two common tools – are used by Austen to highlight the ridiculous traditions of the society. These devices are studied with some classroom activities and comprehension questions on these novels. This study shows the possibility of using the novels of Jane Austen as works of literature in the teaching of irony and satire and the applicability of these literary devices to the analysis of literary works. Key Words: 1) Irony 2) Satire 3) Jane Austen |
en_US |
dc.language.iso |
en |
en_US |
dc.publisher |
DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü |
en_US |
dc.subject |
Hiciv=Satire İroni=İrony Austen, Jane=Austen, Jane |
en_US |
dc.title |
Teaching irony and satire as literary devices in ELT classes through Jane Austen's selected novels |
en_US |
dc.title.alternative |
Kinaye ve hiciv'in İngilizce öğretiminde edebi sanatlar olarak Jane Austen'ın seçilen romanları aracılığıyla öğretimi |
en_US |
dc.type |
Thesis |
en_US |