Abstract:
Bu araştırmada, yapılandırmacı öğrenme yaklaşımına göre hazırlanan öğretim materyallerinin öğrenci başarısına etkisi ve cinsiyetin bu başarı ile ilişkilerinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Araştırmada ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel yöntem kullanıldı ve araştırma 2007- 2008 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde İzmir Buca Lisesi 10. sınıflarında öğrenim görmekte olan (n=58) iki grup üzerinde beş hafta süresince yürütülmüştür. Dersler, deney grubuna yapılandırmacı öğrenme yaklaşımına göre hazırlanmış çalışma yaprakları ve bulmacalar eşliğinde işlenmiş olup, kontrol grubunda düz anlatım yöntemi ile anlatılmıştır. Araştırmanın verileri araştırmacı tarafından hazırlanan, KR-20 güvenirlik katsayısı 0,79 bulunan Enerji Ünitesi Başarı Testi kullanılarak toplandı. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde Aritmetik Ortalama, Standart Sapma, KR-20, t testi, Varyans Analizi ve Scheffé Testi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda elde edilen bulgular, yapılandırmacı öğrenme yaklaşımına göre hazırlanan öğretim materyallerinin, öğrenci başarısı üzerinde olumlu etkileri olduğunu göstermektedir. Araştırma sonucunda deney ve kontrol gruplarında başarının cinsiyetle ilişkisi bulunmadığı saptanmıştır. Yeşim ÖZKAN, 2008 In this research, it was intended to determine the effect of the instruction materials prepared according to the constructivist learning approach on the student's achievement and the correlation of gender with this achievement. In this research, semi-experimental method with pre-test and post-test control groups was used, and the research was conducted on two groups (n=58) reading at 10th grade of İzmir Buca High-school at spring semester of 2007-2008 academic year during five weeks. Lectures were instructed with the work sheets and puzzles prepared according to the constructivist learning approach in the experimental group, while the lectures were instructed by traditional lecturing method in control group. Data of the research were collected by using the "Energy Unit Achievement Test" whose KR-20 reliability coefficient was found as 0,79 and prepared by researcher. At the analysis of data obtained from the research; the Arithmetic Mean, Standard Deviation, KR-20, t-test, Variance Analysis and Scheffé Test were used. Findings obtained at the end of the research showed that the instruction materials prepared according to the constructivist learning approach had positive effects on the student's achievement. And at the end of the research, it was determined that there was no correlation between the achievement and gender in both experimental and control groups. Yeşim ÖZKAN, 2008