DSpace Repository

Stresle başa çıkma yolları eğitim programının ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin stresle başa çıkma yöntemleri ve yaşam doyumu üzerindeki etkisinin incelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.author Gümüşbaş, Betül
dc.date.accessioned 2015-11-18T15:07:29Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T15:07:29Z NULL
dc.date.issued 2008
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/7302 NULL
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, ilköğretim 6,7, ve 8. sınıf öğrencilerinin yaşadıkları strese bağlı sorunları açıklama ve giderebilmeye yönelik hazırlanan eğitim programının stresle başa çıkma yöntemleri ve yaşam doyumu üzerindeki etkisini incelemektir. Araştırmanın örneklemi, 2006-2007 Eğitim-Öğretim yılında İzmir İli Menderes İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı Gölcükler Adnan Olcay İlköğretim okulunda okuyan 6.-7.-8. sınıfında öğrenim gören 13 kız, 17 erkek toplam 30 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırma kapsamında üç farklı veri aracı kullanılmıştır. Bunlar, geçerlik ve güvenirlik çalışması Aysan (1999) tarafından yapılan Başa Çıkma Stratejileri Ölçeği, geçerlik ve güvenirlik çalışması Aysan (2002) tarafından yapılan Yaşam Doyumu Ölçeği ve araştırmacı tarafından geliştirilmiş olan Kişisel Bilgi Formu'dur. Verilerin analizinde, Ortalama, Standart Sapma ve Wilcoxon Testi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular aşağıda özetlenmiştir: 1. Stresle başa çıkma becerileri açısından deney grubunun ön test ve son test değerleri arasında anlamlı bir farklılık vardır; ancak aynı farklılığın kontrol grubunda da olduğu görülmektedir. 2. Deney ve kontrol gruplarının yaşam doyumları arasında anlamlı düzeyde bir fark olduğu bulunmuştur. 3. Problem Çözme Becerileri açısından deney grubunun ön test ve son test değerleri arasında anlamlı bir farklılık vardır; ancak aynı farklılığın kontrol grubunda da olduğu görülmektedir . 4. Deney ve kontrol gruplarının sosyal destek arama sonuçları arasında anlamlı düzeyde bir fark olduğu bulunmuştur. 5. Deney ve kontrol gruplarının kaçınma stratejileri sonuçları arasında anlamlı düzeyde bir fark olmadığı bulunmuştur . Anahtar Kelimeler: Stres, Stresle Başa Çıkma Yöntemleri, Yaşam Doyumu The aim of this study is to search the effects of Stress Management Training Program on the students level of stress and life satisfications of elementary school students from 6 to 8th grades. The sample of the study includes 30 students studying in the 6th, 7th and 8th grades of Gölcükler Adnan Olcay School in İzmir in the academic year of 2006-2007. The number of students consisted of 13 girls and 17 boys. The data was collected through the use of three different measures. Coping Strategies Inventory and Satisfication With Life and Personal Information Form were used to measure some socio-demographic data of the sample. The data was analyzed by using Avarage , Standart Derivation , and Wilcoxson Testing The results of the research are presented as follows: 1. By means of coping with stress there is a great discrepancy between the initial and final test of the subjects ; however, the same difference is seen in the control group, 2. A notable difference has appeared between the control group and the subjects towards Satisfaction With Life . 3. By means of Problem Solving Skills between the initial and final test values of the subjects there is a notable difference ; however , the same difference was discovered in the group in control . 4. The results of looking for a social support between the subjects and the control group a notable difference was discovered. 5. A notable difference was discovered in the evasive stategy results between the control groups and the subjects. Key Words: Stress, Stress Management, Satisfication With Life en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject en_US
dc.title Stresle başa çıkma yolları eğitim programının ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin stresle başa çıkma yöntemleri ve yaşam doyumu üzerindeki etkisinin incelenmesi en_US
dc.title.alternative Effects of stress management training program on the students stress management and life satifications of elementary school students from 6 to 8th grades. en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account