DSpace Repository

İlköğretim okullarında bürokratikleşme ve okul kültürü

Show simple item record

dc.contributor.author Zeytin, Nalan
dc.date.accessioned 2015-11-18T15:07:20Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T15:07:20Z NULL
dc.date.issued 2008
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/7299 NULL
dc.description.abstract Bu araştırma, ilköğretim okulu öğretmenlerinin; okullardaki bürokratikleşme düzeyine, okullardaki bürokrasinin otorite hiyerarşisi, kurallar-düzenlemeler, nesnellik ve prosedürel özellikler boyutlarındaki bürokratikleşme düzeylerine ve okul kültürüne ilişkin algılarını saptayıp, bu algıların öğretmenlerin bazı kişisel özellikleri ile okulların sosyo-ekonomik düzeylerine göre farklılık gösterip göstermediği belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma modeli olarak tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2007-2008 Eğitim Öğretim yılında İzmir Metropol dahilindeki ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. Metropol sınırlarındaki 6 ilçe (Aliağa, Balçova, Çiğli, Gaziemir, Menemen ve Torbalı) ve ilçelerde yer alan 25 okulda çalışan 298 öğretmen ise bu araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. İlköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin bu okullardaki bürokratikleşme düzeyi ve bürokrasinin otorite hiyerarşisi, kurallar-düzenlemeler, nesnellik ve prosedürel özellikler boyutlarındaki bürokratikleşme düzeyine ilişkin algıları ile okul kültürüne ilişkin algıları arasında pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğu saptanmıştır. The aim of this research is to identify the expectations of primary school teachers in terms of the level of bureaucracy, the hierarchy of authority at school, the rules and the regulations,the objectivity and procedural features ın bureaucracy levels and about the school culture,besides to find out whether those expectations differ between the personal features of teachers and the socio-economical levels of the schools. A survey was designed to collect data. The environment of the research consists of the teachers workıng ın primary schools in the Izmir Metropolis in the 2007-2008 educational year. The research was carried out ın 6 different towns of the metropolis of Izmır, they were as follow Aliağa, Balçova, Çiğli, Gaziemir, Menemen and Torbalı and the total number of teachers was 298, working in 25 schools in those towns. A positive and meaningful relation was found out between expectations of bureacracy in terms of authority hyrararcy, rule-regulations, objectvity and prosedural faetures in bureucratic levels and school culture. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Bürokrasi=Bureaucracy Okul kültürü=School culture en_US
dc.title İlköğretim okullarında bürokratikleşme ve okul kültürü en_US
dc.title.alternative Bureaucratization and school culture in primary schools en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account