Abstract:
Bu araştırmada birçok öğrenme tekniğini farklı oranlarda içeren hibrit öğretim yaklaşımının, öğrencilerin akademik başarısına, hatırda tutma düzeylerine ve Kuantum Fiziğindeki Belirsizlik İlkesi ile ilgili öğrenme güçlüklerine ve yanılgılarına olan etkileri araştırılmıştır. Uygulanan hibrit öğretim yaklaşımı kapsamında, %44' akran öğretimine, %26 grup ve sınıf tartışmasına, %26 grupla problem çözme etkinliklerine, %4 gösteri tekniğine ve son olarak problem çözme ve problem oluşturma etkinliklerinin yer aldığı ev ödevlerine yer verilmiştir. Geliştirilen hibrit yaklaşım rasgele belirlenen ve deney grubu olarak adlandırılan gruplardan birisine uygulanmıştır. Kontrol grubu olarak isimlendirilen diğer gruba ise deney grubuyla eş zamanlı olarak içerisinde düz anlatım yöntemi ve problem çözme etkinliklerinin yer aldığı geleneksel öğretim uygulanmıştır. Araştırmanın verileri "Belirsizlik İlkesi Klasik Sınavı", ve "Dalga Paketi ve Belirsizlik İlkesi Görüşme Formu" kullanılarak toplanmıştır. Elde edilen veriler açık bir şekilde hibrit öğretim yaklaşımının geleneksel öğretim yöntemine kıyasla akademik başarıya ve kalıcılığa önemli oranda katkılarının olduğunu göstermiştir. Ayrıca yarı yapılandırılmış görüşme çıktıları, hibrit öğretim yaklaşımının "Belirsizlik İlkesi" ile ilişkili öğrenme güçlüğü ve yanılgılarını ciddi oranda azalttığını ortaya koymuştur. Erdoğan ÖZDEMİR, 2008 This research investigates effects of hybrid teaching approach that contains various teaching methods employed at different proportions, on students' academic achievement, retention, learning difficulties and misconceptions relating Uncertainty Principle of Quantum Physics. Hybrid teaching approach, employed in this work, consists of % 44 peer tutoring, % 26 group and class discussion, %26 problem solving within group, % 4 demonstration and finally homework containing problem construction and solving. Developed hybrid teaching approach was applied to one of the randomly selected groups, namely experimental group. Traditional methods, that contain lecturing and problem solving methods, were simultaneously employed to the control group students. Data of the research was collected by means of "Classical Exam of Uncertainty Principle", and "Wave Packets and Uncertainty Principle Interview Forms". Statistical analysis of the data clearly indicates that the hybrid teaching approach has significant advantages in terms of the academic achievement and retention compared with traditional teaching methods. Analysis of Interviews Outcomes indicates a clear decrease on learning difficulties and misconceptions concerning Uncertainty Principle. Erdoğan ÖZDEMİR, 2008