DSpace Repository

İlköğretim sosyal bilgiler dersinde aktif öğrenme tekniklerinin demokratik tutumlara ve ders başarısına etkisi

Show simple item record

dc.contributor.author Şahiner, Derya Gül Sinem
dc.date.accessioned 2015-11-18T15:07:03Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T15:07:03Z NULL
dc.date.issued 2008
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/7294 NULL
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, İlköğretim Sosyal Bilgiler öğretiminde, aktif öğrenme tekniklerinin demokratik tutumlara ve ders başarısına etkisini incelemektir. Araştırmada kontrol gruplu, öntest-sontest deneysel araştırma modeli kullanılmış. Araştırma 2007–2008 eğitim yılının ikinci döneminde Buca Akşemsettin İlköğretim Okulu'ndaki iki altıncı sınıf öğrencileriyle, Sosyal Bilgiler dersinin "Demokrasinin Serüveni Ünitesi"'nde yürütülmüştür. Bu araştırma beş hafta sürmüştür. Akşemsettin İlköğretim Okulu'ndaki altıncı sınıflardan biri kontrol grubu, diğer altıncı sınıf ise deney grubu olarak belirlenmiştir. Deney grubuna aktif öğrenme teknikleri doğrultusunda hazırlanan ders planı ve "Demokrasinin Serüveni Öğrenci Kitabı", kontrol gurubuna ise Milli Eğitim Bakanlığı tarafından uygun görülen ders kitabı uygulanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacının geliştirdiği Demokratik Tutum Ölçeği ve Demokrasinin Serüveni Ünite Başarı Testi kullanılmıştır. Araştırmadaki veriler aritmetik ortalama, standart sapma ve t testi kullanılarak SPSS 11.0 paket programından yararlanılarak analiz edilmiştir. Analizlerde anlamlılık düzeyi 0.5 olarak alınmıştır. Araştırmada elde edilen istatiksel bulgulara göre aktif öğrenme tekniklerinin, öğrencilerin demokratik tutumlarında deney grubu lehine anlamlı fark bulunmuştur. Ayrıca öğrenci başarısı açısından da aktif öğrenme tekniklerinin etkisi deney grubu lehine anlamlıdır. The aim of this study, the effect of Active Learning techniques on the development of democratic attitudes and on the achievement level of the students were examined during Social Science Instruction. This research pre-test and post-test with control group was used. This research was conducted in the second term of 2007/2008 educational year with two sixth graders in Buca Akşemsettin Primary School in Social Science lesson's of the unit "The Adventure of Democracy". The study lasted five weeks. Akşemsettim Primary School's a sixth class students were the control group of the research and a sixth class students were the experiment group of the reearch. While the lessons in control group were lectured with the lesson book which were given by MEB and experimet group were lectured with the lesson book which were prepared by researcher. The lesson book's name was "The Adventure of Democracy Student's Book". In this study, Knowledge Achievement Test and Democratic Attitude Scale were prepared by the researcher. The mean and standart deviation scores were gathered from the two groups and t- test statistical method was used to determine the difference between the groups. The data was analized by SPSS 11.0 package program. The degree of meaningfully is accepted 0.5. The results of the study demonstrate statistically significant the experiment group's students in the "Tolarence" and "Compromise" dimension and the total scores of the "Democratic Attitude Scale". In addition to The active learning techniques increase the students' achievement. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Demokratik tutum=Democratic attitude Demokrasi eğitimi=Education of democracy Sosyal bilgiler eğitimi=Social studies education Akademik başarı=Academic achievement Aktif öğrenme=Active learning en_US
dc.title İlköğretim sosyal bilgiler dersinde aktif öğrenme tekniklerinin demokratik tutumlara ve ders başarısına etkisi en_US
dc.title.alternative The effect of social science instruction based on active learning method toward democratic attitudes and achievement en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account