DSpace Repository

İlköğretim 6. sınıf sosyal bilgiler öğretiminde drama yönteminin erişi ve tutum üzerindeki etkisi

Show simple item record

dc.contributor.author Günaydın, Gökçe
dc.date.accessioned 2015-11-18T15:06:56Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T15:06:56Z NULL
dc.date.issued 2008
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/7292 NULL
dc.description.abstract Bu araştırmada; ilköğretim altıncı sınıf Sosyal Bilgiler dersinde yer alan "Demokrasinin Serüveni" ünitesinin öğretiminde, yöntem olarak yaratıcı dramanın kullanılmasının öğrencilerin dersteki erişilerine ve derse yönelik tutumlarına etkisi araştırılmıştır. Araştırmada kontrol gruplu ön test- son test deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmacı tarafından geliştirilen Sosyal Bilgiler Erişi Testi ve Sosyal Bilgiler Tutum Ölçeğinden elde edilen puanlarla denenceler test edilmiştir. Verileri çözümlenmesinde SPSS 13.0 paket programı ve Finesse programı kullanılmıştır. Sosyal Bilgiler Erişi Testi ve Sosyal Bilgiler Tutum Ölçeği uygulama öncesinde ve sonrasında deney ve kontrol gruplarına uygulanmıştır. Gruplardan elde edilen sonuçların karşılaştırılması için t testi yapılmıştır. Elde edilen sonuçlarda uygulama öncesinde grupların derse yönelik tutumları ve erişileri arasında anlamlı bir fark olmadığı görülmüştür. Uygumla sonrasında elde edilen verilerin karşılaştırılması sonucunda ise iki grubun ulaştığı erişi ortalamaları arasında anlamlı bir fark bulunamazken tutum ortalamaları arasında deney grubu lehine anlamlı bir fark ortaya çıktığı görülmektedir. Ayrıca deney grubunun uygulama öncesi ve sonrasında elde edilen ortalama tutum puanları ve başarı puanları karşılaştırılmış, uygulama öncesi ve sonrası puan ortalamaları arasında anlamlı bir fark olduğu yani yaratıcı drama yöntemiyle işlenen ünite sonunda deney grubunun ulaştığı erişi ve tutum ortalamalarının arttığı görülmüştür. In this research, it was researched that how creative drama method affects the students' attitudes towards the lesson while we are teaching the unit called ‘ Adventure of Democracy' which takes part in Social Sciences Book for 6th classes. In this research , pre test- final test with control group experimental pattern was used. Hypothesises were tested with the points of Social Sciences Achievement Test and Social Sciences Attitude Scala which were improved by researcher. When datas were analysed, SPSS 13.0 packaged software and Finesse software were used. Before and after the application, Social Sciences Achievement Test and Social Sciences Attitude Scala were applied to control and test groups. To compare the results, ‘T' test was applied. The results showed that before the application, there was no meaningful difference between the students' achievements and attitudes towards the lesson. After the application, when we compare the results , we couldn't find a meaningful difference between the achievement averages of two groups. Otherwise, a meaningful difference was seen between attitude averages in favour of test group. Besides, when test group's average attitude points and achievement points of before and after application were compared , it was seen that there was a meaningful difference between the average points of before and after application. In other words, at the end of the unit which was taught with drama method, it was seen that test group's achivement and attitude averages were increased. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject en_US
dc.title İlköğretim 6. sınıf sosyal bilgiler öğretiminde drama yönteminin erişi ve tutum üzerindeki etkisi en_US
dc.title.alternative The effection of drama method on achievement and attitude while teaching social sciences at level primary tha sixth clases en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account