DSpace Repository

Türkiye Türkçesindeki türemiş adların aldıkları yapım eklerine göre anlam ve görev özellikleri, bu konudaki bilgi ve blguların ilköğretim 2. kademe Türkçe (dilbilgisi)derslerinde kullanılışı

Show simple item record

dc.contributor.author Bozel, Mutlu
dc.date.accessioned 2015-11-18T15:05:58Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T15:05:58Z NULL
dc.date.issued 2008
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/7275 NULL
dc.description.abstract Bu çalısmada, Türkiye Türkçesindeki türemis adların aldıkları yapım eklerine göre anlam ve görev özellikleri incelenerek; bu konudaki bilgi ve bulguların ilkögretim 2. kademe Türkçe (dilbilgisi) derslerinde nasıl kullanıldıgı arastırıldı. Türkiye Türkçesindeki türemis adlar, Türkçe Sözlük'ten (TDK, Ankara,2005) ve Yazım Kılavuzu'ndan (TDK yay.,2005) tarama yöntemiyle tespit edildi. Türemis adların listesi olusturuldu.Belirlenen sözcükler, eklerine göre ayrılarak fislere yazıldı. Adlardan ad yapan ve fiillerden ad yapan ekler tespit edildi. Arastırmamızda, 72'si addan ad yapım eki, 58'i eylemden ad yapım eki olmak üzere toplam 130 adet ad yapan ek saptanmıstır. Görüldügü gibi "addan ad yapan ekler" sayıca fazladır ve addan ad yapmak en çok tercih edilen üretme biçimidir. _x0003_lkögretim 2. kademe Türkçe Dersi Müfredat Programı incelenerek; Türemis adlar konusunun nasıl islendigi incelendi. Arastırma sırasında edinilen bilgi ve bulguların ilkögretim 2. kademe Türkçe (dilbilgisi) derslerine daha verimli kullanılabilmesi, gençlere ve çocuklara dil bilinci kazandırılması için önerilerde bulunuldu. Anahtar Kelimeler: Türemis Adlar, Yapım Ekleri, Türkçe Ögretimi In this study, the meaning and function characters according to constructive suffixes that the Derived nouns take in Turkish used in Turkey were analyzed and a research was made on how this information is used in Turkish grammar lessons in 6-7-8 grades in elementary schools. Derived nouns in Turkish used in Turkey were found in spelling dictionary and Turkish dictionary (TDK, Ankara, 2005). A list of Derived nouns was formed. The words determined are classified according to their suffixes. The suffixes making nouns from nouns and suffixes making nouns from verbs were determined. The meanings and the function properties that the suffixes put to the words were determined. It was searched how The Derived nouns were taught in the lessons by analyzing syllabus program of Turkish lesson. There have been advises about using the information taken from this research in teaching Turkish grammar lessons. Key words: Derived nouns, constructive suffixes, teaching of Turkish en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject en_US
dc.title Türkiye Türkçesindeki türemiş adların aldıkları yapım eklerine göre anlam ve görev özellikleri, bu konudaki bilgi ve blguların ilköğretim 2. kademe Türkçe (dilbilgisi)derslerinde kullanılışı en_US
dc.title.alternative the meaning and function characters according to constructive suffixes that the Derived nouns take in Turkish used in Turkey and how this information is used in Turkish grammar lessons in 6-7-8 grades in elementary schools. en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account