DSpace Repository

İlköğretim sosyal bilgiler öğretiminde proje tabanlı öğrenmenin ders başarısı ve sınıf atmosferine etkisi

Show simple item record

dc.contributor.author Erdoğan, Nergiz Fatma
dc.date.accessioned 2015-11-18T15:05:12Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T15:05:12Z NULL
dc.date.issued 2009
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/7261 NULL
dc.description.abstract Bu araştırmada, Sosyal Bilgiler öğretiminde proje tabanlı öğrenmenin öğrenenlerin Sosyal bilgiler ders başarıları ve sınıf atmosferi üzerine etkisi incelenmiştir. Araştırma, deneysel bir çalışma olup, kontrol gruplu ön test- son test yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma, 2007–2008 II. Yarıyılında İzmir Konak Murat Reis İlköğretim Okulunda öğrenim gören ilköğretim 5. sınıf öğrencileri üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada deney ve kontrol grupları olmak üzere iki grup ile çalışılmıştır. Çalışmada, deney grubunda, proje tabanlı öğrenmeye dayalı bir yöntem izlenirken, kontrol grubunda geleneksel yöntem kullanılmıştır. Araştırma ön test ve son testlerin uygulanması ile beraber beş hafta sürmüştür. Çalışmada veri toplama aracı olarak Sosyal Bilgiler başarı testi ve sınıf atmosferi ölçeği kullanılmıştır. Sınıf atmosferi ölçeğinin, "sınıfın büyüklüğü", "öğretmenin etkisi" ve "sınıf düzeni" olmak üzere üç alt boyutu bulunmaktadır. Araştırmanın alt problemlerini test etmek için, veri toplama araçlarından elde edilen nicel veriler değerlendirmeye tabi tutulmuştur. Nicel veriler, SPSS istatistik programında yer alan bağımlı ve bağımsız gruplar için t testi kullanılarak değerlendirilmiştir. Yapılan nicel analizler sonucunda; elde edilen sonuçlar şu şekilde ifade edilebilir: Proje tabanlı öğrenmenin deney grubu öğrencilerinin; Sosyal Bilgiler başarı düzeylerinin arttığı görülmüştür. Sınıf atmosferi ölçeğinin, sınıfın büyüklüğü ve öğretmenin etkisi alt boyutlarında, deney ve kontrol grubu son test puanları arasında anlamlı bir fark bulunmazken; sınıf düzeni alt boyutunda ise gruplar arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Ölçeğin genel puanına bakıldığında ise yine gruplar arasında anlamlı bir farklılığa rastlanmamıştır. Ayrıca deney grubunun Sosyal Bilgiler ön test ve son test puanları arasında son test lehine anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Anahtar Kelimeler: Proje Tabanlı Öğrenme, Sınıf Atmosferi, Sosyal Bilgiler Öğretimi. The effect of Project based learning based to achievement and classroom atmosphere in teaching social science was analysed in this study. The research is an experimental study and pre test- post test experimental pattern with control group was used in the research. The sample of the research covers fifth grade students studying at Murat Reis İlköğretim Okulu in Konak, in İzmir in 2007- 2008 Spring Semester. The study was carried out together with two groups. Traditional method was applied for the control group while a method based on Project based learning was followed for the experimental group. The study continued for five weeks with pre-test and post-test applications. In the study Social Science achievement test and Classroom Atmosphere test were used for data collecting. Quantitative data obtained from data collecting means were evaluated for testing study hypothesis. Quantitative data was evaluated by "t" test for dependent and independent groups in SPSS program. Findings obtained from quantitative analyses can be expressed in the following ways: It was found out that experimental group students to whom Project based learning had; been more successfull.It was not found meaningfull difference between two groups at classroom atmosphere test points. Key Words: Project Based Learning, Classroom Atmosphere, Social Science Teaching en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject en_US
dc.title İlköğretim sosyal bilgiler öğretiminde proje tabanlı öğrenmenin ders başarısı ve sınıf atmosferine etkisi en_US
dc.title.alternative The effects of project based learning on elementary school students' achievement and classroom atmosphere en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account