Abstract:
Sanat derslerini ve temel sanat eğitimi derslerini uygulamaya yönelik tek boyutlu biçimden kurtararak, çok yönlü ve karmaşık bir süreç olarak ele almak ve bu bütünlüğü her zaman göz önünde bulundurarak uygulamak gerekmektedir. Bireylerin, evrensel bir dil olan sanat alanında tanımlama, çözümleme yapabilme, yorumlar geliştirip, yargılarda bulunabilme becerilerini geliştirmek, kişilerin birer dünya insanı olmalarını sağlamak, sanat derslerinin görevlerindendir. Bu da sanat derslerinin kapsamının içine eğitsel sanat eleştirisi ve sanat tarihi disiplinlerinin uygulanmasıyla mümkündür. Yapılan araştırmanın amacı, ilköğretim yedinci sınıf görsel sanatlar dersinde uygulanan sanat tarihi ve sanat eleştirisi öğretiminin öğrenci kazanımlarına etkisini belirlemektir. Araştırmanın örneklemi, 2007-2008 öğretim yılında İzmir ilinde bulunan Karabağlar Nazire Merzeci İlköğretim Okulu'nun 7. sınıfında öğrenim gören toplam 40 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırma kapsamında araştırmacının geliştirdiği, öğrencilerin başarı düzeylerini ölçmeye yönelik görsel sanat kültürü başarı testi uygulanmıştır. Aynı zamanda öğrencilerin uygulama çalışmalarının da değerlendirmeleri yapılarak deney ve kontrol grupları arasındaki farklılıklar belirtilmiştir. It' s always needed to apply the art classes and basic art education classes by changing the form of application from a single dimension and to handle the whole period as complex and multi-sided as always taking all these points in to consideration. Individuals' making descriptions, anylysis, developing the ability to make interpretaions, making judgements on the the subject of art, an international language, are the main duties of art classes. This is possible as applying the history of arts disciplines and educational art critics in to the art classes. The aim of the search done is to modify the impact of the history of art class and art critics' education to the studets'advantage applied in the seventh grade visual arts class. The example of the search consists of fourty students who are attending the 7th grade at Karabağlar Nazire Merzeci Primary Education school in İzmir province during 2007- 2008 training year. Within the context of the search, a success test about visual arts cultura developed by the searcher was applied to the students to measure their level of success. In addition to this, it was modified the differences between the control groups by evalmating the students' training works.