DSpace Repository

Elektronik gelişim dosyası: İlköğretim 7. sınıf bilişim teknolojileri dersi örneği

Show simple item record

dc.contributor.author Yıldırım Çayırcı, Neslihan
dc.date.accessioned 2015-11-18T15:05:02Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T15:05:02Z NULL
dc.date.issued 2009
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/7258 NULL
dc.description.abstract Geleneksel yöntemlerinin aksine modern yöntemler, değerlendirmenin sürece yayılması ve bireyselleştirilmesi gerektiğine odaklanmıştır. Değerlendirme, öğrenme sürecinin her anında yer alabilirse daha nesnel ve daha gerçekçi olabilir. Süreç değerlendirmesinde kullanılan araçlardan birisi de Öğrenci Gelişim Dosyasıdır. Teknolojinin gelişimi ile Gelişim Dosyaları zamanla elektronik ortama ve web ortamına taşınmaya başlamıştır. Bu araştırmanın amacı; Bilişim Teknolojileri dersinde Elektronik Gelişim Dosyası kullanımının, ilköğretim 7. Sınıf öğrencilerinin bilgisayara ve internete yönelik tutumlarına etkisini araştırmak ve öğrencilerin Gelişim Dosyaları hakkında görüşlerini saptamaktır. Araştırmada ön test–son test kontrol gruplu desen kullanılmıştır. Katılımcılar deney grubu 16, kontrol grubu 17 olmak üzere toplam 33 kişiden oluşmaktadır. Uygulama 14 haftalık bir süreci kapsamaktadır. Araştırmada kullanılan veri toplama araçları kişisel bilgi formu, bilgisayara yönelik tutum ölçeği, internete yönelik tutum ölçeği ve görüş formundan oluşmaktadır. Toplanan veriler analiz programında Ortalama, Standart Sapma, t-Testi, Varyans Çözümlemesi, İki Faktörlü Anova Çözümlemesi, Frekans ve Yüzde tekniklerinden yararlanılarak çözümlenmiştir. Deney grubu öğrencilerinin EGD uygulaması sonucu bilgisayara ve internete yönelik tutumları anlamlı düzeyde farklılık göstermemiştir. Öğrenci Görüşleri incelendiğinde; EGD, çalışmaları düzenli bir biçimde biriktirmeyi olanaklı kıldığından, çoklu ortam öğeleriyle çalışma esnekliği sağladığından, başarı duygusunu tattırdığından yararlı bir çalışma olarak görülmekte ve böyle bir çalışma hazırlama konusunda olumlu bir yaklaşım sergilemektedirler. Anahtar Sözcükler: Elektronik Gelişim Dosyası, Bilişim Teknolojileri Öğretimi, Değerlendirme, Bilgisayara Yönelik Tutum, İnternete Yönelik Tutum In opposition to the traditional methods, the contemporary methods focus on the need of a continuous assessment process and individualized assessment. If assessment takes place in every step of education process, it would be more objective and realistic. One of the tools that is implemented in process assessment is student portfolios and with the development of technology, student portfolios have been transferred to electronic form and the Web. The aim of this study is to search the effects of using electronic portfolios on 7th grade students' attitudes towards computers and the Internet and to find out the students' views about portfolios. In this research, the pattern of pre-test and final-test with a control group was used. Participants consist of 33 people, 16 of whom belong to the experiment group and 17 of whom to the control group. The application covers a period of 14 weeks. Data gathering tools implemented in this research are personal information forms, computer attitude scale, internet attitude scale and opinion forms. The gathered data was analyzed by using the average, standard deviation, t-test, variance analysis, two-factor ANOVA analysis, frequency and percentage techniques. As a result of this analysis, no significant difference has been found in the attitudes of experiment group students towards computers and the Internet after the implementation of electronic portfolios. When student views were analyzed, it was observed that an electronic portfolio was regarded as a useful study tool due to the factors that it provided the organized collection of products, working with multimedia items provided flexibility in studies and it gave the students the opportunity of experiencing success. Hence, the students have positive attitudes towards preparing electronic portfolios. Key Words: Electronic Portfolios, Information Technology Teaching, Assessment, Attitudes Towards Computers, Attitudes Towards the Internet. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Değerlendirme=Evaluation Portföy=Portfolio Bilgisayar Tutum Ölçeği=Computer Attitude Scale Bilgisayar dersi=Computer lesson en_US
dc.title Elektronik gelişim dosyası: İlköğretim 7. sınıf bilişim teknolojileri dersi örneği en_US
dc.title.alternative Electronic portfolio: Sample of information technology lesson in primary school 7th grade en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account