dc.description.abstract |
Bu araştırmada Canlılar ve Hayat ünitesinde Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin akademik başarı ve tutumları üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Araştırmada öntest-sontest kontrol gruplu modeline uygun yarı deneysel bir çalışma olarak yürütülmüştür. Ön-test sonuçlarına göre, başarı ve tutum durumları birbirine denk olan iki şube seçilmiştir. Sınıflardan biri deney diğeri de kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Araştırma 2007-2008 öğretim yılının bahar döneminde İzmir İli Buca ilçesinde sosyoekonomik düzeyi orta olan bir devlet ilköğretim okulu 5.sınıf öğrencileri üzerinde 9 haftalık bir süreçte gerçekleştirilmiştir. Deney grubunda 44, kontrol grubunda 42 öğrenci olmak üzere toplam 86 öğrenci çalışma grubunda yer almıştır. Gruplar; Fen ve Teknoloji akademik Başarı ön test puanları ve Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşıma Yönelik Tutum ölçeği ön test puanlarına göre eşitlenmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak; Kişisel Bilgi formu, Fen ve Teknoloji Başarı Testi, Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımına Yönelik Tutum Ölçeği, Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşıma İlişkin Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 11.0 programı ile analiz edilmiştir. Araştırmanın verilerinin analizinde aritmetik ortalama, standart sapma, t-testi, görüşme formlarının analizi için içerik analizi kullanılmıştır. Nitel olarak elde edilen yarı yapılandırılmış görüşme soruları verileri için içerik analizi yapılmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme formlarından elde edilen veriler üzerinde "içerik analizi" uygulanmıştır. Araştırma sonucunda, proje tabanlı öğrenme yaklaşımı uygulanan deney grubu öğrencileri ile geleneksel öğretim uygulanan kontrol grubu öğrencilerinin Fen ve Teknoloji başarı düzeyleri arasında deney grubu lehine anlamlı fark bulunmuştur. Bu sonuç, Proje tabanlı öğrenmeyaklaşımının Fen ve Teknoloji öğretiminde etkisini göstermiştir. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda öneriler sunulmuştur. Anahtar Sözcükler: Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımı, Fen ve Teknoloji Öğretimi, Tutum, Başarı The main aim of this research is to examine the effects of project based learning on the achievement and the attitude of the students of 5th grade. The gap between the first success of the students and the success which was obtained later on were researched. The experimental group consisted of 86 fifth grade students studying in a public school which is at a normal rate on the social and economical level in the spring semester of 2007-2008 academic year in İzmir. The experimental work was completed in 9 weeks time in 2007-2008 academic year. In this research experimental design with pre and post-test groups were used. The teaching of science was done by means of the project based learning which occured in the experimental group. The traditional teaching methods were done in the control group. In this research the data collection methods were Personal Information Form, Science Achievement Test, Attitude Towards Project Based Learing, Interview (semi-structured) About Project Based Learning. The results have been analyzed with SPSS 11.0 program. The data was evaluated by applying arithmetic mean, standard deviation, t-test. The interview records were coded by calculated frequency and percentage after coded. The results have shown that group of experiment was more successful than the group of control. Project based learning was more effective than traditional education. At the end of the research there can be seen a positive difference on the side of the students which effectively studied project based learning (experimental group) between the ones who studied it in traditional teaching methods (control group). Under the lights of the results the offers are presented. Key Words: Project Based Learning, Science Teaching, Attitude, Success |
en_US |