Abstract:
Bu araştırmanın amacı, ilköğretim 5. sınıf öğrencilerine uygulanan 9 haftalık Atılganlık Eğitimi Programının öğrencilerin atılganlık puanları üzerinde anlamlı bir etki oluşturup oluşturmadığını incelemektir. Araştırma, 2008-2009 Eğitim Öğretim yılında Bornova Şehit Teğmen Murat Arslantürk İlköğretim Okulu'nda İlköğretim 5 sınıfta okuyan öğrencilerden oluşan 20 kişilik bir örneklem üzerinde gerçekleştirilmiştir. 10 öğrenci deney grubuna, 10 öğrenci ise kontrol grubuna alınmıştır. Araştırmada "ön test ve son test kontrol gruplu deneysel model" uygulanmıştır. Dokuz haftalık uygulamada ev ödevleri, rol oynama ve yeniden bilişsel yapılandırma tekniklerine dayalı bir program yürütülmüştür. Verilerin çözümlenmesinde deney ve kontrol grubu puanları arasındaki farkın test edilmesi için t testi ve tek yönlü varyans analizi uygulanmıştır. Araştırma sonucunda, araştırmanın alt problemlerine ilişkin olarak aşağıdaki bulgular elde edilmiştir: 1. Atılganlık Eğitim Programı'nın öğrencilerin atılganlık düzeylerine etkisinin olmadığı belirlenmiştir (P>0.05). 2- İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerine uygulanan atılganlık Eğitimi Programının öğrencilerin cinsiyetlerine göre anlamlı bir farkılılık oluşturmadığı saptanmıştır (P>0.05). Anahtar Kelimeler: Atılganlık, İlköğretim 5.sınıf öğrencisi The purpose of this study is to investigate if the 9-week-long training of assertiveness significantly impacts the level of assertiveness for 5th grade students. The study was conducted on 20 5th grade students at Bornova Şehit Teğmen Murat Arslantürk İlköğretim Okulu during 2008-2009. The study and control groups both consisted of 10 students each. Experimental model with pre-test and post test control groups were used in the study. The 9-week study was based on homeworks, role playing and cognitive reconstruction. The results obtained from the study and control groups were analyzed using Student's T test and One Way ANOVA. Following conclusions were derived from the study. 1. The training of assertiveness does not impact the assertiveness level of students (P>0.05). 2. The gender difference is not a statistically significant factor impacting the results of this study (P>0.05). Key Words: Assertiveness, fifth grade student of primary school