Abstract:
Bu araştırmanın amacı ilköğretim yedinci sınıf geometri öğretiminde dinamik geometri yazılımlarının öğrencilerin erişilerine etkisini belirlemek ve öğrenci görüşlerini değerlendirmektir. Araştırmanın deseni ön test son test kontrol gruplu modeldir. Bu araştırma geometri öğrenme alanında Buca İsmet Yorgancılar İlköğretim Okulu'nda öğrenim görmekte olan 40 yedinci sınıf öğrencisiyle 4 hafta boyunca 2008-2009 eğitim öğretim yılının ikinci döneminde gerçekleştirilmiştir. Deney grubunda dinamik geometri yazılımları ile bilgisayar destekli öğretim yöntemi, kontrol grubunda ise geleneksel öğretim yöntemi kullanılmıştır. Bu araştırmada hem nicel hem de nitel araştırma yaklaşımı dikkate alınmıştır. Araştırmanın veri toplama araçlarını Middle Grades Mathematics Project Uzamsal Yetenek Testi, Geometrik Cisimler Erişi Düzeyi Belirleme Ölçeği ve öğrenci görüş formu oluşturmaktadır. Araştırmadan elde edilen verilerin analizinde Shapiro-Wilks Homojenlik Testi, Bağımsız Örneklemler t-test, Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi, frekens ve yüzdelerden yararlanılmıştır. Verilerin analizi Microsoft EXCEL and SPSS 13.0 kullanılarak yapılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına bakıldığında, dinamik geometri yazılımlarının kullanıldığı deney grubu öğrencilerinin geometrik cisimler erişi ortalamalarıyla, kontrol grubu öğrencilerinin erişi ortalamaları arasında deney grubu lehine anlamlı fark bulunmuştur. Buna rağmen, uzamsal yetenekleri açısından deney grubu ile kontrol grubu arasında anlamlı farka rastlanmamıştır. Anahtar Kelimeler: Geometri, Geometri Öğretimi, Dinamik Geometri Yazılımı, Bilgisayar Destekli Öğretim The purpose of this research was to investigate the effect of dynamic geometry softwares on students' academic achievement level and to assess the students' opinions in geometry instruction at seventh grade. The research was designed based on a pretest-posttest control group model. The research was conducted with 40 seventh grade students of Buca Ismet Yorgancilar Primary School in Izmir, studying geometry learning area during 4 weeks in the second term of 2008-2009 academic year. Computer assisted learning method was used in the experiment group with dynamic geometry softwares and traditional teaching method was used in control group. Both qualitative and quantitative research approaches have been considered in the study. The data were collected by Middle Grade Mathematics Project Spatial Ability Test, Geometric Figures Achievement Test and a survey. Research data have been obtained through using Microsoft EXCEL and SPSS 13.0. The data were analyzed using Shapiro-Wilks Homogenity Test, Independent Samples t-test, Wilcoxon Signed Rank Test, frequencies and percentages. According to the research findings, the achievement level of the experiment group on which Dynamic Geometry Software was used was observed to be significantly better than that of the control group who received traditional instruction. However, there is no significant difference between the experiment and the control group with respect to the spatial ability results. Key Words: Geometry, Geometry Instruction, Dynamic Geometry Software, Computer Assisted Instruction