Abstract:
Avrupa Konseyi üye ülkelerde, dil öğretim/öğrenim sürecini ortak bir çerçevede toplama amacıyla Diller İçin Avrupa Ortak Başvuru Metni'ni (Common European Framework of Reference for Languages: Teaching, Learning, Assesment) geliştirmiştir. Bu çalışmada Penguen ve Uykusuz adlı gülmece dergilerinden rastlantısal yöntemle seçilmiş toplam 10 sayı ele alınmıştır. Bu dergilerdeki tümce yapıları incelenmiş ve yüklem ardı konumlanan tümcelerdeki iletişimsel yetiler Diller İçin Avrupa Ortak Başvuru Metni' ne göre betimlenmiştir. Bu sayede dil eğitiminde sadece dilsel yapılar değil, dil ile toplum arasındaki ilişki ve kullanımsal süreçlerin de göz önünde tutulması amaçlanmıştır. Anahtar Kelimeler: Gülmece dergileri, dil öğretimi, dilsel ögeler, iletişimsel yetiler, Diller İçin Avrupa Ortak Başvuru Metni The European Council in the member countries have assembled the language teaching/learning process in a common framework. As a result "Common European Framework of Reference for Languages: Teaching, Learning, Assesment (CEFRL)" has been developed. In this study, total ten (10) periodicals (numbers) of the popular humour magazines that are named Penguen and Uykusuz have investigated by the random selection method. In the mentioned humour magazines, the sentence structures have been examined and the communicative competences of the sentences that are inverted word-order have been described according to CEFRL. So, in this study it is aimed to considering the relationship between the language and the society and also pragmatic processes not only linguistic structures. Key Words: Humour magazines, language teaching, language components, communicative competences, CEFRL