Abstract:
Bu araştırmanın amacı Çoklu Zeka Kuramının İngilizce kelime öğrenimine etkisini araştırmaktır. Bu çalışma kelime öğretiminde geleneksel öğretim yöntemiyle Çoklu Zeka Kuramına bağlı öğretim yöntemi arasında karşılaştırma olanağı sağlamaktadır. Bu, yarı-deneysel bir çalışmadır. Bu yaklaşım kişilerin Deney ve Kontrol gruplarına gönderilmesinde rasgele dağılımın uygulanamadığı durumlarda kullanılan bir deneysel araştırma yaklaşımıdır. Bu çalışmada varolan sınıflardan birisi Deney diğeri Kontrol Grubu olarak rasgele seçilmiştir. İki gruba da çalışmanın başında kelime bilgisini ölçmek için kelime testi Ön-test olarak uygulanmıştır. Ayrıca çalışmanın başında deney grubuna Çoklu Zeka Anketi uygulanarak, öğrencilerin baskın olan zeka türleri belirlenmiş ve sınıf içi aktiviteler buna göre hazırlanmıştır.Çalışmanın sonunda Çoklu Zeka Kuramına bağlı aktivitelerin kelime öğretiminde kullanımının, öğrencilerin kelime öğrenimlerindeki başarısına ve öğrenilen kelimelerin kalıcılığına önemli bir etkisinin olduğu görülmüştür. The purpose of this study is to find out the effects of Multiple Intelligence Theory in teaching English vocabulary. Traditional vocabulary teaching techniques and vocabulary teaching techniques based on Multiple Intelligence Theory are compared in the study. It is a quantitative study which utilizes quasi-experimental non-equivalent control group design. This design is used when random assignment of participants to groups is not possible. In the study, classes were randomly assigned as an Experimental Group and a Control Group. Both of the groups were pre-tested at the beginning of the study by using a vocabulary test. In addition, Multiple Intelligence Inventory was applied to Experimental Group to identify their dominant intelligences and prepare classroom activities accordingly. The results of the study suggest that Multiple Intelligence Theory based activities have a significant effect on achievement and retention of students' English vocabulary.