Abstract:
Bu çalışmada Bağyurdu Kazım Dirik İlköğretim okulu altıncı sınıf öğrencilerinin Proje- Tabanlı öğretim yöntemi ve Geleneksel Yöntem sonrası kelime öğrenimlerindeki başarıları karşılaştırılmıştır. Araştıma Bağyurdu Kazım Dirik İlköğretim Okulunda gerçekleştirilmiştir. Çalışmaya 24 öğrenciden oluşan 6-A ve 24 öğrenciden oluşan 6-B sınıfları katılmıştır. Ön-test, son-test, kontrol grup modeli kullanılan bu araştırma, nicel ve yarı-deneyseldir. Her iki grupta aynı hedef kelimeleri çalışmıştır. Her iki gruba da çalışma öncesinde ve sonrasında test uygulanmıştır. Çalışma öncesindeki test ön-test, sonrasındaki test ise son-test olarak değerlendirilmiştir.4 haftalık uygulama sürecinden sonra, her iki grubunda son test sonuçları karşılaştırıldığında anlamlı bir fark olduğu görülmüştür.Ve bu bulgular Proje-tabanlı Öğretim Yöntemiminin öğrencilerin kelime öğrenmeleri üzerinde önemli bir etkisinin olduğu ortaya çıkmıştır. The purpose of this study was to investigate the effects of the Traditional Method and Project-Based Learning in the vocabulary achievement of 6th grade students.The study was conducted at Bağyurdu Kazım Dirik Primary School in İzmir/ Kemalpaşa. The participants were 48 students including two classes which have 24 students in each. The study was a quantitative quasi-experimental study, in which a pre-test, post-test control group design was used. Both experimental and control groups studied the same target words. The experimental group learnt the words through projects. Both groups had a test before and after the instruction. The tests before the instruction were graded as pre-tests and those after the instruction as post-tests.After 4 weeks treatment period,each group was given post-test in order to measure their improvement in vocabulary learning. The comparison of the post-test scores of the groups demonstrated that there is a significant difference.This means Project-Based Learning is more effective on 6th grade students' vocabulary achievement.