DSpace Repository

Almanya (Bavyera Eyaleti) ve Türkiye'de coğrafya öğretmeni yetiştirilmesinin karşılaştırılması

Show simple item record

dc.contributor.author Erdem, Bünyamin
dc.date.accessioned 2015-11-18T15:02:52Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T15:02:52Z NULL
dc.date.issued 2010
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/7219 NULL
dc.description.abstract Bu yüksek lisans tezimde Türkiye ve Almanya'da (Bavyera Eyaleti) Liselere Coğrafya Öğretmeni yetiştirilmesi ele alınmıştır. Konu her iki ülkede yetiştirme programları incelenerek benzer ve farklı yönleri ortaya konmaya çalışılmıştır. Çalışma tarandığında ülkemizde Cumhuriyet döneminde branş öğretmeni yetiştirmenin farklı uygulamaları anlatılarak bugünkü durum ortaya konmuştur. Bazı üniversitelerin coğrafya öğretmeni yetiştirme programları incelenmiştir. Ülkemizde araştırma bulgularına göre branş öğretmeni yetiştirilmesinde çeşitli sorunların ve uygulamadaki aksamaların varlığı tespit edilmiş çözüm önerileri getirilmiştir. Türkiye den daha ileri düzeyde olan Almanya'da farklı uygulama şekilleri görülmüş, bunların Türkiye'de uygulanabilirliği üzerinde özenle durulmuştur. Almanya ile Türkiye coğrafya öğretmeni yetiştirme sistemi arasındaki farklılık Almanya'nın eyaletlerden oluşması ve eğitim işinin eyaletlere bırakılmasıdır. Almanya'da eğitim politikalarına yön veren çok sayıda kurum ve sivil meslek örgütleri bulunmaktadır. Ülkemizde ise eğitim merkezden planlanarak yönetilmekte bazı dönemlerde politik araç olarak kullanılmasını sağlamaktadır. Planlar güncellikten ve çağın gereklerinden uzak olabilmektedir. Araştırmada bulguların ışığı altında geleceğin nesillerini yetiştirecek öğretmenlerin çağın gereklerine cevap verebilecek bilgi ve becerileri kazandırılarak yetiştirilmesi gerekmektedir. Bunun için üniversitelere öğretmenlik mesleğini yapabilecek kabiliyette olan öğrencilerin alınması gerekir. Üniversitelerde öğretim kadrolarının kaliteli olması gerekir. Ders programlarının uygulanabilir ve güncel olması gerekir. Staj döneminde öğretmenlik bilgi ve becerilerinin kazandırılması için okul, üniversite ve Milli Eğitim işbirliği içinde tam anlamıyla koordinasyon sağlayarak çalışması gerekir. The subject of this study is education of geography teachers for high schools in Turkey and Bayern, Germany. Education programs in both countries were examined in an attempt to demonstrate the differences. In this study, different implementations of branch teacher education throughout the Republic period are introduced and the current situation is presented. Geography teacher education programs in certain universities are examined. The presence of a variety of problems and practical breakdowns in education of branch teachers in Turkey country are identified based on research findings and suggestions are made for solving these problems. Different practical methods are observed in Germany, a country more advanced, and viability of these methods in Turkey is deliberated in detail. The main difference between Germany and Turkey in geography teacher education system is the fact that Germany consists of states which are responsible for the handling of education. There are many institutions and professional organizations in Germany which govern educational policies. Whereas in our country, education is centrically planned and managed, which at times results in use of education for political purposes. Therefore plans may lack topicality and actuality. In light of findings in this study, it is concluded that the teachers, responsible of bringing up next generations they are, need to be equipped with skills and abilities according to the demands of modern times during the course of their own education. For this reason, universities should accept students capable of performing the profession of teaching in a proper fashion. Universities need qualified teaching staff. Curricula need to be feasible and up to date. The schools, universities and National Education should cooperate and collaborate in a fully coordinated manner in order to outfit trainees with professional knowledge and skills during the probation period. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Coğrafya eğitimi=Geography education Coğrafya=Geography Coğrafya öğretimi=Geography teaching Coğrafya dersi=Geography lesson Coğrafya problemleri=Geography problems en_US
dc.title Almanya (Bavyera Eyaleti) ve Türkiye'de coğrafya öğretmeni yetiştirilmesinin karşılaştırılması en_US
dc.title.alternative Comparing the education of geography teachers in Turkey and Germany (Bavaria) en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account