dc.description.abstract |
Bu çalışmanın amacı –mİş biçimbiriminin yabancı dil olarak Türkçe öğrenen öğrencilere bilinç uyandırma tekniği ile öğretimine yönelik malzeme oluşturmaktır. Çalışmamızda ilk olarak bilinç uyandırma tekniği ile ilişkisi olduğunu düşündüğümüz öğrenme kuramları ele alınmış, yabancı dil öğretimi yöntem ve ilkelerine yer verilmiştir. Bilinç uyandırma tekniği ile bağlantılı olması nedeni ile evrensel dilbilgisi kavramı üzerinde durulmuş ve geleneksel dilbilgisi ile karşılaştırılması yapılmıştır. Biçimbirime yönelik hazırlanan tüm malzemelerde biçim, anlam ve kullanım üçlüsü göz önünde tutulmuştur. Hazırlanan malzemeler bilgisayar ortamında kullanılabilecek nitelikte hazırlanmış, çeşitli etkinlik ve çalışmalarla desteklenmiştir. Yapının her bir kullanım alanı, işlevi ayrı ayrı verilmiş; tümevarımsal bir yöntem izlenmiştir. Bilinç uyandırma yönteminin uygulanma aşamasında dikkat çekme, girdi artırımı etkinliklerine özen gösterilmiştir. Dilbilgisi yapısının biçimsel değişimleri öğrenciye hazır olarak verilmemiş; öğrencide bir girdiye dönüşebilmesi için zihinsel işlem süreçlerinden geçirilmesi sağlanmaya çalışılmıştır. Öğrencinin hedef dil ile ilgili öğrenmiş olduğu daha önceki bilgileri, yeni bilgiyi yapılandırmak için kullanması amaçlanmıştır. Hazırlanan malzemelerde görsel ve işitsel dikkat çekici uyarıcılar da kullanılmıştır. Sunulan metinler sadece diyalog olarak değil, anlatı, fıkra ve masal içeriği ile Türk halk kültürü örneklerinden seçilmiştir. Tezin son kısmına eklemiş olduğumuz etkinlik havuzunun ise öğretmene değişik olanaklar sunması açısından yardımcı olabileceği düşünülmüştür. The purpose of this Study is to create material towards teaching of "-mİş" form unit with technique of rising conscience to the students learning Turkish as foreign language. In out Study first of all learning theories which we thought they were associated with conscience rising technique has been dealt with and methods and principles for teaching foreign language have been included. Because of its association with the conscience rising technique universal grammar concept has been emphasized and its comparison with conventional grammar has been made. In all materials prepared for form unit the trio of form, meaning and usage has been taken into consideration. The materials have been so prepared as compatible with computer environment, and backed up with various events and studies. Each utilization area, function of the structure has been separately given; an inductive method has been observed. At the implementation phase of the conscience rising method utmost care has been taken for such activities as drawing attention, increases of entries. Formal varieties of the grammar structure have not been given to the student as ready for use; we have tried to ensure that the student may study on them through their mental processes in order that they may transform into an entry in the student. It has been aimed that the Student may use their previous knowledge related with their target language in order to construct the new information. Attractive Audio and visual stimulants have .been also used in the materials so prepared. The presented texts have been selected not only as simple dialogues but also from samples of Turkish Folk (popular) Culture such as narration, story and tale. It is hereby thought that the activity pool attached to the end of the Thesis however would be helpful to teacher to the effect that it may provide different facilities. |
en_US |