DSpace Repository

İlköğretim öğrencilerinin matematik dersine yönelik tutumları ve başarı güdüsü düzeyleri

Show simple item record

dc.contributor.author Göç, Tülay
dc.date.accessioned 2015-11-18T15:02:35Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T15:02:35Z NULL
dc.date.issued 2010
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/7214 NULL
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı ilköğretim öğrencilerinin matematik dersine yönelik tutumlarını, matematik dersine yönelik tutumlarının cinsiyet, anne babanın öğrenim düzeyi ve sınıf düzeylerine göreæ başarı güdülerini, başarı güdülerinin cinsiyet, anne babanın eğitim düzeyi ve sınıf düzeyleri ile ilişkilerini incelemektir. Bu araştırma İzmir İli Karabağlar İlçesinde 9 resmi ilköğretim okulunda öğrenim gören 846 öğrenci üzerinde yapılmıştır. Örnekleme alınan okullar Milli Eğitim Bakanlığının uyguladığı Seviye Belirleme Sınavı başarısındaki üst-orta ve alt düzeye göre tabakalama yöntemi ile seçilmiştir. Bu araştırmanın verileri Nazlıçiçek ve Erktin (2002)'in hazırladığı "Matematik Tutum Ölçeği" ve Açıkgöz ve Ellez (2004)'in geliştirdiği "Başarı Güdüsü Ölçeği" kullanılarak toplanmıştır. Araştırmanın verilerinin analizinde Ortalama, Standart Sapma, Frekans, Yüzde, t- Testi, Varyans Analizi, Scheffe Testi, LSD Testi ve İki Yüzde Arasındaki Farkın Anlamlılık Testi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda ilköğretim öğrencilerinin matematik dersine yönelik tutumlarının cinsiyete, anne ve babanın öğrenim durumuna ve sınıf düzeyine göre önemli farklılıklar gösterdiği saptanmıştır. İlköğretim öğrencilerinin başarı güdüleri cinsiyete, sınıf düzeyine ve babanın öğrenim düzeyine göre önemli farklılıklar gösterdiği fakat annenin öğrenim düzeyine göre önemli farklılıklar göstermediği saptanmıştır. The purpose of this research is to investigate primary school students' attitudes towards mathematics lessons, relationship between attitudes towards mathematics and gender, educational level of the students' parents, class level, , the relationship between their achievement motivations and gender, educational level of parents and the class level. The research was conducted with 9 public primary schools and on 846 students in mentioned schools. The schools included in the sample were selected by the stratified sampling method as to high, intermediate, low level achievements according to level Determination Exam which is applied by the Ministry of Education. The data were gathered by the "Attitudes Towards Mathematics Scale" developed by Nazlıçiçek and Ertkin(2002) and by the "Achievement Motivation Scale" developed by Açıkgöz and Ellez (2004). In order to anaylize the obtained data, Arithmetic Mean, Standard Deviation, Frequency, Percentage, t-Test, Analysis of Variance, Scheffée Test, LSD Test and the Test of Significance of the Difference Between the Percentages were used. According to the search results, it was detected that primary school students' attitudes towards mathematics lessons is different considerably from gender, educational level of students' parents and the class level. It has been observed that achievement motivations of the primary school students differ from father's educational level. On the other hand , it was detected that it does not differ considerably from mother's educational level. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Matematik=Matematics Tutum=Attitude en_US
dc.title İlköğretim öğrencilerinin matematik dersine yönelik tutumları ve başarı güdüsü düzeyleri en_US
dc.title.alternative Primary school student's attitudes towards mathematics lesson and achivement motivation levels en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account