Abstract:
Bu çalışmanın amacı öğrencilerin matematik dersine karşı tutumlarını ve kullandıkları öğrenme stratejilerini incelemektir. Tarama modelindeki bu çalışma 2009-2010 eğitim öğretim yılı 1. yarıyılda İzmir İli sınırları içersindeki dört Anadolu Öğretmen Lisesinde öğrenim görmekte olan 820 (448 kız, 372 erkek) 9., 10., 11. Ve 12. Sınıf öğrencisinin katılımı ile 9. Sınıflardan rastgele, 10. 11. 12. sınıflardan ise daha çok fen matematik alanı sınıfları seçilerek gerçekleşmiştir. Öğrencilerin matematik dersine yönelik tutumları cinsiyet, anne babanın öğrenim düzeyi ve sınıf düzeylerine göre; ve öğrencilerin matematik dersinde kullandıkları öğrenme stratejileri cinsiyet, anne babanın eğitim düzeyi ve sınıf düzeyleri değişkenlerine göre incelenmiştir. Bu araştırmanın verileri Nazlıçiçek ve Erktin (2002)'in hazırladığı "Matematik Tutum Ölçeği" ve Açıkgöz ve Ellez (1996)'in geliştirdiği "Öğrenme Stratejileri Ölçeği" kullanılarak toplanmıştır. Verilerinin analizinde Ortalama, Standart Sapma, Frekans, Yüzde, t- Testi, Varyans Analizi, Scheffe Testi, kullanılmıştır. Veriler SPSS 11.0 bilgisayar paket programıyla analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda Anadolu Öğretmen Lisesi öğrencilerinin matematik dersine yönelik tutumlarının genelde olumlu olduğu, bu öğrencilerin matematik öğrenme stratejilerini de ortalama ve üstü düzeyde kullandıkları belirlenmiştir. The purpose of this research is to investigate students' attitudes towards mathematics lesson and analyse their learning strategies.This study is in the survey model and it is conducted by the joining of 820 students attending at 9,10,11 and 12th grades of four Anadolu Öğretmen Lisesi in İzmir at first semester of the 2009-2010 education year. Students from the 9th classes are selected at random. On the otder hand, students from the 10 th, 11th and classes are mostly students at science or maths brachers. The attitudes towards mathematics lesson and the learning strategies are studied according to gender,grades and parents' educational level. The data of this research were gathered by the "Attitudes towards mathematic scale" developed by Nazlıçiçek and Ertkin (2002) and by the "Learning strategies scale"developed by Açıkgöz and Ellez (1996). İn order to analyze the obtained data mean, standard deviation, frequency, percentage, t-test,analysis of variance,scheffee tests are used. The data is analyzed by SPSS 11.0 computer program. As a result of the research, it was detected that these students' attitudes towards mathematics lesson is generally positive and they use the learning strategies at an average or higher frequency.