DSpace Repository

İlköğretim 4. sınıf fen ve teknoloji dersinde öz ve akran değerlendirme uygulamalarının yer aldığı işbirlikli öğrenme yönteminin öğrencilerin başarı, tutum ve bilişüstü becerilere etkisi

Show simple item record

dc.contributor.author Olgun , Müge
dc.date.accessioned 2015-11-18T15:01:05Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T15:01:05Z NULL
dc.date.issued 2011
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/7187 NULL
dc.description.abstract Araştırmanın amacı, Fen ve Teknoloji dersi konularıyla birleştirilmiş öz ve akran değerlendirme uygulamalarının yer aldığı işbirliğine dayalı öğretimin öğrencilerin akademik başarılarına, tutumlarına ve bilişüstü becerilerine etkisini incelemektir. Araştırmanın yöntemi yarı deneysel olup, kontrol gruplu ön-test son-test modeli kullanılmıştır. Gruplar, 2010-2011 öğretim yılında, İzmir ilinde bir resmi ilköğretim okuluna devam eden 4. sınıflar arasında random örnekleme yoluyla seçilmiş, gruplardan biri deney diğeri de kontrol grubu olarak atanmıştır. Araştırma, deney grubunda 31, kontrol grubunda ise 36 öğrenci olmak üzere toplam 67 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Deney grubunda dersler, öz ve akran değerlendirmelerin yer aldığı işbirlikli öğrenme yönteminin birlikte öğrenme, ayrılıp birleşme, grup araştırması ve öğrenci takımları başarı grupları teknikleri kullanılarak, kontrol grubun da ise Milli Eğitim Bakanlığı'nın hazırlamış olduğu mevcut program esas alınarak işlenmiştir. Araştırmada veri elde etme aracı olarak başarı testi, tutum ve bilişüstü farkındalık ölçeği ile öz ve akran değerlendirme kontrol listeleri kullanılmıştır. Araştırmada alt problemlere yanıt aramak amacıyla kovaryans analizi ve pearson çarpım momentler korelasyonu tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, deney grubu öğrencilerinin başarı, tutum ve bilişüstü farkındalık düzeylerinin kontrol grubuna oranla anlamlı derecede daha yüksek olduğu bulunmuştur. Ayrıca, deney grubunda, oturumların bitiminde uygulanan öz ve akran değerlendirme puanlarıyla, öğrencilerin başarı ve bilişüstü farkındalık ölçeği puanları arasında hesaplanan korelasyonların son oturumlara doğru gidildikçe anlamlı olarak yükseldiği gözlemlenmiştir. Araştırma sonunda çeşitli öneriler geliştirilmiştir. Yapılan araştırmanın, bu alanda yapılacak diğer araştırmalara, öğretmenlere, uzmanlara ve diğer araştırmacılara yardımcı olması beklenmektedir. The purpose of the research is, examining the effect of correlative teaching including self and peer assessment joint with Science and Technology lesson topics, on students' academic success, attitudes and metacognitive skills. The research is a half-experimental research based on pre-test and post-test models with a research control group. During 2010-2011 academic year groups were selected by random sampling among the 4. grade classes of public elementary schools located in İzmir and one of the groups has been appointed as the experimental group and the other as the control group. The research was carried out with 67 students including in the experimental group is 31 students and control group is 36 students. The experimental group was given lessons with learning together, jigsaw method, group research and students teams success groups techniques showing the correlative learning method which includes the self and peer assessments whereas in the control group was instructed with the Ministry of Education had prepared on the basis of the existing programs. In this research, as data collection tools, success test, attitude and metacognitive awareness scales and self and peer assessment control lists are used. In the research was used covariance analysis and pearson product moment correlation coefficient techniques in order to seek answers to sub problems. As a result of the research, the experimental group students' achievement, attitudes and metacognitive awareness levels were found to be significantly higher than the control group. In addition, in the experimental group, self and peer assessment scores that applied at the end of the sessions, the students calculated the correlations between achievement and metacognitive awareness scores increased significantly in recent sessions has been observed towards deeper. At the end of the research, many advices are brought up. It's expected that this research helps the upcoming studies in this area, teachers, experts and other researchers. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject İşbirlikli öğrenme=Collaborative learning · Bilişüstü beceri=Metacognitive skills en_US
dc.title İlköğretim 4. sınıf fen ve teknoloji dersinde öz ve akran değerlendirme uygulamalarının yer aldığı işbirlikli öğrenme yönteminin öğrencilerin başarı, tutum ve bilişüstü becerilere etkisi en_US
dc.title.alternative The effect of cooperative learning method including self and peer assessment applications on student's success, attitude and metacognitive skills in primary 4th grade science and technology lesson en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account