Abstract:
Bu araştırmada, ilköğretimde müzikli dramatizasyon destekli viyolonsel eğitimine yönelik bir model önerisi oluşturulmuştur. Bu model önerisi ile ilköğretim çağındaki çocuklara viyolonsel çalmaya ilişkin bilgi ve becerilerin kazandırılmasının yanı sıra öğrencilerin viyolonsel çalmaya ilişkin motivasyonlarının arttırılabileceği, müzikli dramatizasyon aracılığı ile kendilerini müzikal olarak ifade edebilecekleri düşünülmüştür. Viyolonsel eğitiminde kullanılmak üzere modelin hedefleri doğrultusunda oluşturulan 10 etkinlik, bir yıllık viyolonsel eğitimi almış ve birinci pozisyonu kavramış ilköğretim öğrencilerine yöneliktir. Müzikli dramatizasyon etkinlikleri 10 hafta süreli grup çalışması için planlanmıştır. Her bir müzikli dramatizasyon etkinliği için haftada 2 ders saati, geleneksel yöntemle gerçekleştirilecek bireysel viyolonsel eğitimi için ise haftada 1 ders saati önerilmektedir. Bireysel viyolonsel eğitimiyle paralel yürütülecek olan müzikli dramatizasyon destekli viyolonsel eğitimi viyolonsel konçertolarının ana temalarından oluşturulmuş etütlere dayandırılmıştır. In this research, a model is developed for cello instruction supported by musical dramatization in elementary schools. It is asserted that this model helps elementary school students learn how to play and improve their technique with the cello. Furthermore, it helps to increase the students' motivation to play the cello and helps them to express themselves musically through musical dramatization. Based on the model, ten activities are designed for elementary school students who took cello instruction during one-year and learned "first position" well. Musical dramatization activities are planned for a ten-week group study. Two hours per week is suggested for each musical dramatization activity and 1 hour per week is suggested for cello instruction. This model of cello instruction supported by coinciding musical dramatization is based on studies of main themes of cello concertos.