DSpace Repository

Anadolu lisesi öğretmenlerinin psikolojik yıldırmaya ilişkin algıları

Show simple item record

dc.contributor.author Sönmezışık , Selen
dc.date.accessioned 2015-11-18T14:59:42Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T14:59:42Z NULL
dc.date.issued 2011
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/7162 NULL
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı Anadolu Lisesi öğretmenlerinin psikolojik yıldırma düzeyine ilişkin algılarının belirlenmesi, bu algıların bazı değişkenlere göre değişip değişmediğinin tespit edilmesidir. Araştırma, 2009–2010 eğitim öğretim yılı İzmir ili merkezinde bulunan Bornova, Buca, Karabağlar, Karşıyaka ve Konak ilçelerinden 16 Resmi Anadolu Lisesinde görev yapan 320 öğretmene uygulanan ölçek sonuçlarına dayanmaktadır. Araştırma verilerinin toplanması için "Duygusal Yönden İncitici Davranışlar" ölçeği uygulanmıştır. Araştırmadaki verilerin istatistiksel analizinde frekans, yüzdelik, ortalama hesaplanmıştır. Gruplar arası karşılaştırmalarda f testi, Independent Samples t Test, One Way Anova, Kruskal Wallis testlerinden yararlanılmıştır. Elde edilen bulgular için tablolar oluşturulmuş ve yorumlanmıştır. Araştırmayla elde edilen sonuçlar değerlendirildiğinde Anadolu Lisesi öğretmenlerinin psikolojik yıldırmayı düşük düzeyde algıladığı görülmüştür. Medeni durumun psikolojik yıldırmayı algılamada etkili olduğu tespit edilmiş; diğer değişkenlerin psikolojik yıldırmayı algılamada anlamlı farklılık göstermediği ortaya çıkmıştır. The purpose of this research is that determining the level of Anatolian High School teachers' perception about mobbing, is determined not to change these perceptions differ according to certain variables. The research based on the results of questionnaire administered on 320 teachers who served at 16 official Anatolian High school from the province of Izmir Bornova, Buca, Karabağlar, Karşıyaka on 2009-2010 academic year. "Emotional Aspects Hurtful Behaviors" scale has been applied to collect data of research. Frequency, percentage, average has been calculated on statistical analysis of the survey data, F test, The Independent Samples t test, One Way Anova, Kruskal Wallis tests has been used in comparison between groups. The tables has been created and commented for obtained results. When the results are evaluated it has been seen that Anatolian High School Teachers were perceived low level of mobbing. Marital status was found to be effective in detecting mobbing; other variables show any significant difference in perception of mobbing have emerged. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Eğitim ve Öğretim en_US
dc.title Anadolu lisesi öğretmenlerinin psikolojik yıldırmaya ilişkin algıları en_US
dc.title.alternative Anatolian high school teachers' perceptions about mobbing en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account